یکی از محبوب ترین متریال ها در سال های اخیر که در نمای داخلی و بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار میگیرد، ترمووود می باشد.

نوع چوب جهت تولید پارکت دارای اهمیت است. می توان با بررسی هولوگرام روی بسته بندی و انطباق طرح آن با طراحی لوگو انجام شده برای شرکت اصلی به اصالت کالا پی برد. اعتماد به کیفیت کالا از اولویت های تجارت  در تمامی بازارها است.

با رواج کاربرد این چوب ، برای استفاده ی بهینه تر و ماندگاری بیشتر استفاده از روغن ترموود نیز افزایش یافت. از جمله دلایل محبوبیت این متریال می توان به زیبایی، دوستدار محیط زیست بودن، دوام بالا و… می باشد. چوبی که هیچ گونه فعالیت اضافه ای روی آن اتفاق نیفتاده باشد معمولا در مقابل شرایط مختلف محیطی نمی تواند مقاومت آنچنان از خود نشان دهد. 

معماران و طراحان توجه ویژه ای نیز به راه کارهای افزایش مقاومت چوب ترمو با استفاده از روغن های مخصوص د رمقابل عوامل محیطی و نو خورشید دارند

برای افزایش طول عمر چوب ترمو در فضاهای خارجی و نمای ساختمان باید به روش های اشباع کردن ، فراوری با روغن مخصوص چوب ترمو و همچنین فرآوری با حرارت آن را در برابر تنشهای محیطی مانند سرما، رطوبت و گرما و اشعه یو وی و … مقاوم ساخت

کاربرد روغن ترمو وود

حفظ زیبایی چوب ترمو و افزایش مقاومت آن در برابر نور خورسید و اشعه uv مهم ترین کاربرد روغن ترمووود می باشد. در صورت عدم استفاده از روغن به عنوان نگهدارنده بر اثر تابش نور خورشید و بارش باران به مرور زمان رنگ ترمووود به رنگ خاکستری تغییر می یابد.

تداوم این موارد آسیب هایی همچون ایجاد ترک و جدا شدن از محل اتصالات را درپی دارد. به کارگیری روغن ترموود باعث تغییر در مکانیزم این چوب ها شده و ترک خوردگی ها را کاهش می دهد. که اگر به صورت سالیانه انجام نشود به مرور دچار پوسته شدن و تغییر حالت و ترک می شوند و از محل زیر سازی جدا می شوند برای جلوگیری از ترک و پوسیدگی و  استفاده از روغن های چوب ترمو کمک شایانی در افزایش مقاومت ترمو دارد 

علل روغن کاری چوب ترمو

روغن چوب ترمو علاوه بر ایجاد براقیت و جلادهی موجب مقاوم سازی چوب در برابر سرما و گرما می شود روغن های ترمووود در رنگ های مختلف موجود بوده و متناسب با سلیقه ی مشتریان قابل تهیه می باشد .

روش ساخت روغن ترمووود

در هنگام ساخت روغن ترمووود در کارخانه ها معمولا صمغ های گیاهی و رزین را به طور کامل از آنها جدا می کنند. این فرایند با استفاده از حرارت بالا اتفاق می افتد. این روغن ها ضد باکتری بوده و باعث جلوگیری از رشد و تکثیر باکتری ها و چوب که باعث کوتاه شدن عمر چوب می شوند هستند.

روغن ترمو با نفوذ کامل به درون لایه های چوبی علاوه بر ایجاد جلوه ی بهتر و نمایان شدن بهتر الیاف چوبی آن را در مقابل آب و باران نیز مقاوم می کند. بنابراین همواره در صنعت ساختمان سازی و نمای چوبی ساختمان از روغن ترمو وود برای ایجاد مقاومت و زیبایی بیشتر استفاده می شود.

طریقه مقاوم سازی ترموود

مقاوم سازی ترموود در طی چندین مرحله انجام می شود پس از اشباع شدن و حرارت دهی چوب ترمو به منظور ایجاد مقاومت در برابر نور خورشید آن را با مواد ضد uv می پوشانند.

با وجود اعمال موارد بالا جهت بهبود دوام این چوب ها نگهداری مرتب از آنها نیاز است در غیر این صورت بر اثر گذر زمان رنگ ترمووود  از بین رفته و دچار پوسیدگی می شود. در صورت عدم نگهداری درست از این چوب معمولا از ناحیه ی اتصال به لایه ی زیرین جدا می شود. روغن چوب ترمو یکی از مهم ترین مواد برای ایجاد مقاومت در برابر عوامل محیطی متعدد است.

مشاوره رایگان

نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

جهت دریافت اطلاعات کامل از محصولات با کارشناسان مجموعه آوا چوب در ارتباط باشید

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *