آواچــــــــــــوب
AVACHOOB

تفاوت چوب روسی و راش

برای دانستـن تفاوت چوب روسی و راش باید به هر دو نوع دانش کافی را داشتـه باشید. در آوا چوب به طور کلی در رابطه با چوب روسی در مقاله چوب روسی توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما مراجعه به این مقاله می‌باشد. حال به

فروش تخته روسی

برای دانستـن تفاوت چوب روسی و راش باید به هر دو نوع دانش کافی را داشتـه باشید. در آوا چوب به طور کلی در رابطه با چوب روسی در مقاله چوب روسی توضیحات لازم را ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد ما مراجعه به این مقاله می‌باشد. حال به این مسئله می‌پردازیم که چوب راش چه نوع چوبی می‌باشد؟ و از چه درختی ساختـه می‌شود. با ما در ادامه همراه باشید در آوا چوب تمامی اطلاعات مرتبط با چوب را به شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

 

چوب روسی

آشنایی با چوب راش

چوب راش اصطلاحا نامی است که در ایران برای نامیدن چوب هایی به کار میرود که در زبان انگلیسی به آن beech گفته میشود که از درختان شمالی کشور ایران نیز تهیه میشود و در شهرهای آستارا و نور در ایران بسیار فراوان میباشد.

 

چوب روسی

چوب روسی بهتره یا چوب راش؟

ممکن است در هنگام خرید برای بسیاری از عزیزان این سوال پیش آید که چوب راش بهتره یا روس ؟ هر دو چوب های خوبی هستند اما تفاوت هایی در آن ها وجود دارد. میتواند با توجه به آنها و همچنین نیاز خود برتری هرکدام را نسبت به دیگری مشخص کنید. در ادامه در مورد تفاوت چوب روسی و راش بیشتر میخوانید.

چوب های روسی در ایران به نسبت به دلیل اینکه از چوب های کاج تهیه میشود و عموم چوب های کاج به نوعی نرم میباشد اما چوب های راش مقاومت بالا تری به نسبت چوب روس دارد و به نوعی هم قیمت چوب راش از چوب روسی به نسبتی گرران تر خواهد بود.

چوب های روسی در زمان خرید باید به این امر آگاه باشید که مقاومت بالایی نخواهند داشت و شما باید به نوعی با رنگ کردن چوب روسی این چوب را به نوعی مقاوم تر سازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید تا تفاوت های دیگر این دو چوب را برای شما بازگو کنیم. تا بتوانید خریدی بهتر و مطمئن تر داشته باشید و در انتخاب خود از رضایت کافی برخوردار شوید.

همه چی در رابطه با چوب راش

برای دانستن چوب راش باید تمامی اطلاعات را در زمینه این چوب داشته باشید اطلاعاتی راجب این مورد که آیا این چوب قابلیت ترمو شدن دارد یا خیر و یا اینکه این چوب از چه درختی میباشد چه نوعی برگی دارد سختی چوب به چه میزان میباشد.و همینطور تفاوت چوب روسی و راش در چیست و کدام بهتر میاشد.

 

چوب روسی وارداتی

خواص فیزیکی و دو نوع مهم چوب راش

در تفاوت چوب روسی و راش ،چوب راش با وزن مخصوص ۶۵۰ کیلو گرم بر متر مربع جزو چوب های پهن برگ محسوب میگردد و این که این چوب آوند میباشد به همین دلیل میباشد که ساختار یک دست و خوش تراشی دارد و به عنوان یکی از معروف ترین و بهترین و گران ترین چوب ها در ایران نیز محسوب میگردد .

ما در آوا چوب دونوع مهم چوب راش را معرفی و همین طور مورد نقد قرار خواهیم داد پس در ادامه ما را دنبال نمایید.

چوب راش ایرانی Fagus orientalis

چوب درخت راش ایرانی به نوعی همگن میباشد و این خصوصیات باعث شده تا در میان بازار های چوب از شهرت بسیار بالایی برخوردار باشد و نکته جالب آن این میباشد که در این نوع چوب به دلیل زیبایی خاصی که دارد، به عنوان زیبا ترین چوب های راش برگزیده شود و به نوعی بهترین و با کیفیت ترین نوع چوب راش چوب، راش ایرانی باشد .

همچنین به دلیل داشتن نقوش متفاوت از این چوب برای انواع مصارف چوب های نیمه سخت بسیار مناسب میباشد. رنگ این چوب همانند دیگر چوب ها دارای بافت تیره و غیر روشن میباشد و باید به نوعی رنگ چوب را از درون و بیرون سنجید. زیرا راش ایرانی از بیرون سفید مایل به صورتی میباشد و از درون قهوه ای مایل به قرمز میباشد.

در تفاوت چوب روسی و راش ،چوب راش عمدتا دارای راست تار میباشد و عموما دارای الیافت موازی نیز میباشد که یکی از خصوصیات مثبت این چوب برای ساخت فراورده های چوبی به شمار میرود. چوب راش جزو چوب های سخت و نیمه سخت محسوب میگردد و همچنین جزو چوب های بدون بو و طعم میباشد.اما هنگام برش این چوب بوی مطبوع و خوش آیندی از این چوب استنشاق میشود. اما این چوب به عنوان چوب های بدون بو دسته بندی شده است. این چوب در مقابل دیگر چوب ها به نوعی در برابر خمش و ضربه بسیار مقاوم میباشد.

چوب راش اروپایی Fagus sylvatica

چوب راش اروپایی هم همانند دیر گونه های چوب راش دارای مقاومت بالای میباشد و بسیار خوش کار میباشد اما این را هم مد نظر داشته باشید که این نوع چوب راش هم دارای انواع مختلف المانی و گرجستانی میباشد که بسیار گران تر از این چوب میباشد.

آوا چوب

سوالات متداول

  • تفاوت اصلی بین چوب روسی و راش چیست؟
    تفاوت اصلی در منشأ این دو نوع چوب است. چوب روسی از درختان راش سیبریایی در مناطق شمالی روسی به دست می‌آید. در حالی که چوب راش از درخت راش اروپایی در اکثر مناطق اروپا استخراج می‌شود.
  • چه تفاوت‌هایی در ظاهر این دو نوع چوب وجود دارد؟
    چوب روسی رنگی کرمی تا سفید دارد و ترکیبات موجود در آن باعث مقاومت به حشرات و ترکیدگی می‌شود. از طرف دیگر، چوب راش دارای رنگی کمی تیره‌تر است و عروق طبیعی زیبا دارد.
  • کدام چوب برای فرآیند قیچی و تخته‌برش مناسب‌تر است؟
    به دلیل الیاف طولانی، چوب روسی در فرآیند قیچی و تخته‌برش بهتر عمل می‌کند. اما چوب راش به دلیل چگالی کمتر و الیاف کوتاه‌تر ممکن است در این فرآیندها به مشکل بخورد.
  • در کدام صنایع از چوب روسی استفاده می‌شود؟
    چوب روسی بیشتر در صنایع ساختمان‌سازی، مبلمان‌سازی و دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.
  • کدام چوب در مبلمان‌سازی و دکوراسیون داخلی محبوب‌تر است؟
    به دلیل ظاهر زیبا و پردرآمد بالا، چوب راش در صنایع مبلمان‌سازی و دکوراسیون داخلی محبوب‌تر است.

آخرین پست‌ها

دیدگاه خودتان را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حافظه موقت کپی شد