آواچــــــــــــوب
AVACHOOB

معرفی کامل انواع چوب روسی

چوب روسی یکی از محبوب‌ترین انواع چوب است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی هر چوبی که از روسیه وارد ایران می‌شود، تحت عنوان چوب روسی شناخته می‌شود. هر یک از انواع چوب روسی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و کاربردهای متفاوتی دارند. اگر شما هم از

انواع چوب روسی

چوب روسی یکی از محبوب‌ترین انواع چوب است که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی هر چوبی که از روسیه وارد ایران می‌شود، تحت عنوان چوب روسی شناخته می‌شود. هر یک از انواع چوب روسی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و کاربردهای متفاوتی دارند. اگر شما هم از طرفداران چوب روسی هستید و قصد استفاده از آن را دارید، بهتر است ابتدا به طور کامل با انواع آن آشنا شوید تا بتوانید بهترین نوع را انتخاب کنید.

معرفی انواع  چوب روسی

چوب روسی از محبوب‌ترین چوب‌های وارداتی در بازار ایران محسوب می‌شود. این چوب به واسطه ویژگی‌های جذابی که دارد برای ساخت انواع مبلمان مورداستفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌هایی همچون انعطاف در برابر سنباده، بافت سالم و بدون ترک بعد از خشک شدن، سبک بودن و آلاستیته بالا، از مهم‌ترین مزایای این چوب محسوب می‌شوند. همچنین انواع چوب روسی از نظر ظاهری، خطوط و گره‌های ناچیزی دارند که باعث شده مناسب استفاده برای ساخت لوازم گوناگونی باشند.

انواع چوب روسی شامل چوب درخت‌های نراد، کاج، صنوبر، راش، بلوط و… می‌شود. در میان چوب‌های روسی ممکن است نام نوئل، یولکا و ساسنا را هم شنیده باشید. این چوب‌ها انواع مختلفی از درخت‌های کاج هستند. به طور کلی چوب درخت‌های کاج به دلیل مقاومتی که دارند، کاربردهای بیشتری هم دارند. به همین دلیل نیز به میزان بیشتری از آن، وارد کشور می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد گمان کنند که تخته روسی به چوب درخت کاج گفته می‌شود.

چوب روسی کاج و کاربردهای آن در صنایع چوبی

یکی از محبوب‌ترین انواع چوب روسی، چوب کاج است. کاج روسی دوامی بسیار بالا داشته و جزء چوب‌های سنگین محسوب می‌شود. از آنجایی که ابعاد کاج روسی ممکن است از 30 تا 90 متر باشد، می‌توان از این چوب حتی در ساختمان‌سازی هم استفاده کرد. لازم به ذکر است که کاج یکی از گرانترین گزینه‌ها در میان انواع چوب روسی است. این چوب باکیفیت در صنایع چوبی کاربردهای گسترده‌ای داشته و برای ساخت انواع درب و پنجره، مبل، میز، صندلی، پارکت، سقف و آلاچیق مورداستفاده قرار می‌گیرد.

چوب روسی کاج؛ یکی از بهترین انواع چوب روسی
چوب کاج یکی از بهترین چوب‌های روسی است که استحکام و دوام بالایی دارد.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های چوب کاج روسی آن است که پس از خشک شدن، تغییرات زیادی در آن رخ نمی‌دهد. به طور مثال این چوب به هیچ عنوان بعد از خشک شدن، ترک برنمی‌دارد. این موضوع کمک می‌کند که چوب کاج حتی پس از گذشت سال‌های طولانی هم کیفیت خود را حفظ کند.

چوب روسی صنوبر: ویژگی‌ها و استفاده‌ها

یکی دیگر از چوب‌های محبوب روسی، چوب صنوبر است. این چوب هم استحکام بسیار بالایی دارد و در ساخت هر وسیله‌ای که استفاده شود، می‌تواند عمر طولانی داشته باشد. ترکیبات موجود در چوب صنوبر باعث شده تا در برابر نفوذ حشرات، مقاومت زیادی داشته باشد. از سوی دیگر نیز صنوبر از نظر ظاهری بسیار زیباست و می‌تواند جلوه‌ای جذاب به دکوراسیون داخلی ساختمان شما ببخشد. تمامی این موارد در کنار هم باعث شده‌اند که صنوبر تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و بهترین گزینه‌ها در میان انواع چوب روسی شود و کاربردهای زیادی داشته باشد.

از مهم‌ترین کاربردهای صنوبر روسی می‌توان به استفاده از آن برای تولید مبل، میز و صندلی اشاره کرد. مقاومت صنوبر به حدی بالاست که با استفاده مستمر از این لوازم نیز مشکلی برای آن ایجاد نمی‌شود. همچنین می‌توان برای ساخت کابینت نیز استفاده کرد. مقاومت این چوب کمک می‌کند که در محیط نسبتا مرطوب آشپزخانه هم دوام خوبی داشته باشد.

چوب روسی کاج قرمز و مزایای آن

یکی دیگر از انواع چوب روسی، چوب درخت کاج قرمز است. جالب است بدانید که این درخت با نام کاج نروژ هم شناخته می‌شود. البته اشتباه نکنید؛ کاج نروژ بومی کشور نروژ نیست و این تنها یک نام است! چوب این درخت قهوه‌ای مایل به قرمز است و جذابیت بسیار زیادی دارد. همچنین کیفیت بی‌نظیر و استحکام خارق‌العاده آن باعث شده که برای ساخت ستون‌ها، الوار ساختمانی و حتی اتصالات راه‌آهن هم مورداستفاده قرار گیرد.

چوب روسی یولکا و مشخصات فنی آن

یکی دیگر از انواع چوب روسی که بسیار مشهور است، چوب یولکا می‌باشد. این چوب از درخت نوئل تهیه شده و ظاهر بسیار جذابی دارد. بافت چوب یولکا صاف و یکدست است و رنگ آن نیز قرمز کم‌رنگ می‌باشد. از دیگر ویژگی‌های برجسته این چوب می‌توان به وزن سبک، مقاومت بالا در برابر رطوبت، مقاومت در برابر نفوذ حشرات، رنگ‌پذیری عالی، قابلیت چکش‌خوری و همچنین سنباده‌زنی مناسب آن اشاره کرد. تمامی این ویژگی‌ها در کنار ظاهر زیبای یولکا باعث شده که از آن در صنایع گوناگونی از جمله ساختمان‌سازی استفاده شود. همچنین این چوب برای ساخت بسیاری از ابزار موسیقی هم مناسب است.

مقایسه انواع چوب روسی از نظر مقاومت و دوام

همانطور که با هم بررسی کردیم هر یک از انواع چوب روسی کاربردهای متفاوتی دارند. دقیقا به همین دلیل هم نمی‌توان آن‌ها را از نظر مقاومت و دوام با هم بررسی کرد. هر چوب وابسته به کاربردی که دارد، مقاومت خاصی از خود نشان می‌دهد. همچنین دوام آن نیز وابسته به میزان استفاده از آن خواهد بود.

چوب‌های روسی بسیار مقاوم و بادوام
انواع چوب روسی به خصوص چوب کاج، دوام و استحکام بسیار بالایی دارند.

به طور کلی باید این موضوع را خاطرنشان کرد که چوب کاج روسی جزء مستحکم‌ترین‌ها محسوب شده و می‌تواند عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد. به همین ترتیب نیز سایر چوب‌های روسی می‌توانند در کاربرد مختص خودشان، بهترین گزینه باشند.

کاربردهای مختلف انواع چوب روسی در ساختمان‌سازی

هر یک از انواع چوب روسی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و می‌توانند در ابعاد مختلف ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار بگیرند. از این چوب‌ها می‌توان برای ساخت درب و پنجره، ستون‌ها، آلاچیق و موارد مشابه کمک گرفت. قیمت مناسب چوب روسی باعث شده که برای استفاده در مساحت زیاد، همچون استفاده به عنوان کف‌پوش و دیوارپوش هم گزینه خوبی باشد. در نهایت نیز جالب است بدانید که چوب روسی یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای تهیه ترمووود است.

جمع بندی

یکی از چوب‌های محبوب موجود در بازار ایران، چوب روسی است. چوب‌هایی که از کشور روسیه وارد ایران می‌شوند، ممکن است از درخت‌های گوناگونی تهیه شوند. هر یک از انواع چوب روسی، ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و کارایی‌های مخصوص خودشان را دارند. به طور کلی نیز ویژگی مشترکی که در این چوب‌ها وجود دارد، کیفیت و مقاومت بالای آن‌ها و همچنین قیمت مناسبشان است.

آواچوب

سوالات متداول

انواع چوب روسی چه کاربردی دارند؟
از این چوب در ساختمان‌سازی و همچنین تولید برخی لوازم مهم در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. میز، صندلی، مبل، کابینت، کف‌پوش و دیوارپوش مهمترین کاربردهای چوب روسی محسوب می‌شوند.

چوب روسی چند سال دوام دارد؟
وابسته به این که چوب روسی از چه درختی تهیه شده است، عمر و دوام متفاوتی دارد؛ اما به طور کلی تمام چوب‌های روسی از چوب‌های بادوام محسوب می‌شوند و حتی در صورت استفاده مستمر هم می‌توانند تا سالیان سال بدون هیچ مشکلی، کیفیت و زیبایی اولیه خود را حفظ کنند.

قیمت انواع چوب روسی چقدر است؟
چوب‌های روسی درصد قابل‌توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند و دلیل این امر نیز قیمت مناسب آن‌هاست. قیمت دقیق این چوب وابسته به نوع آن یا همان درختی است که از آن تهیه می‌شود.

بهترین چوب روسی کدام است؟
هر یک از انواع چوب روسی ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته و در نوع خود جزء بهترین‌ها محسوب می‌شوند. در این میان، چوب‌های کاج و صنوبر از نظر مصرف‌کنندگان محبوبیت زیادی داشته به عنوان بهترین‌ها شناخته می‌شوند.

استفاده از انواع چوب روسی چه مزیتی دارد؟
این چوب‌ها دوام و استحکام بسیار بالایی دارند. از سوی دیگر نیز با وجود آن که وارداتی هستند، قیمت مناسبی دارند. همچنین وجود تنوع در چوب روسی کمک می‌کند که کارایی‌های آن هم بسیار گسترده باشد.

آخرین پست‌ها

دیدگاه خودتان را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حافظه موقت کپی شد