آواچــــــــــــوب
AVACHOOB

دکینگ چیست و در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

برای آن که جریان زندگی را به جایی بکشانید که آسمان سقف آن باشد ایده‌های طراحانه جدید به دادتان خواهد رسید؛ که یکی از آن ها، استفاده از دکینگ است. بدون‌شک داشتن محیطی دلچسب از نیازهای اساسی هر کسی‌ست. امروزه بناهای تاریخی به‌جا مانده از دوران گذشته، خود این موضوع

چقدر دکینگ را می‌شناسید؟

برای آن که جریان زندگی را به جایی بکشانید که آسمان سقف آن باشد ایده‌های طراحانه جدید به دادتان خواهد رسید؛ که یکی از آن ها، استفاده از دکینگ است. بدون‌شک داشتن محیطی دلچسب از نیازهای اساسی هر کسی‌ست. امروزه بناهای تاریخی به‌جا مانده از دوران گذشته، خود این موضوع را اثبات می‌کنند که آدمی همواره به فکر بهینه‌سازی فضای اطراف خود بوده است. همان‌طور که غالباً تعریف ما از خانه‌ی پدربزرگ و مادربزرگ‌هایمان، جایی‌ست که در آن کودکان آزادانه به بازی مشغولند و بزرگ‌ترها نیز فضای گرم همنشینی و معاشرت خود را دارند. حالا تصور کنید که مکان این مجال را به شما نمی‌داد. از‌این‌رو، همه میدانیم که نقش متریال و عناصر معماری تا چه اندازه در پاسخ به این نیاز طبیعی پررنگ است.

 ما در این مقاله قصد داریم به معرفی دکینگ، به عنوان یکی از عناصر کاربردی در طراحی داخلی بپردازیم. سایت چوبفروشان آواچوب، به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین مراکز صنایع چوبی، در زمینه‌ی ارائه تخصصی انواع چوب و لوازم مربوط به آن در خدمت طیف وسیعی از مشتریان و فعالان صنایع است.

از کاربرد دکینگ چوبی چیزی می‌دانید؟
دکینگ چوبی چیست؟

دکینگ (Decking) چیست؟

احتمالاً اکثر ما بی‌ آن‌که نامش را بدانیم با دکینگ آشنا بوده ایم و در محیط‌ اطراف به کرات آن را دیده‌ایم. دکینگ، یا دک که به معنای عرشه است، اصطلاحاٌ به  آن دسته از سطوح صاف و قابل ترددی گفته می‌شود که به عنوان پوشش کف مورد استفاده قرا می‌گیرند. دک یا دکینگ معمولاً از موادی مانند چوب ترمووود، یا کامپوزیت ساخته شده که برای فضاهای بیرونی مانند تراس‌ها، باغ‌ها و اطراف استخرها از آن بهره می‌برند.

مزایای استفاده از دکینگ چوبی

دکینگ چوبی به عنوان سطحی صاف که می‌تواند مساحت بزرگی از یک ساختمان را پوشش بدهد، دارای مزایای متعددی‌ست، که شناخت آن به شما در صورتی که قصد سفارش آن را دارید، چشم‌انداز خوبی جهت انتخاب می‌دهد. که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

زیباسازی محیط

چوب دکینگ به دلیل ظاهر طبیعی خود، جلوه‌ای دلپذیر و گرم در محیط ایجاد می‌کند و باعث زیباسازی فضا در مساحت زیاد می‌شود.

مقاومت در برابر رطوبت

چوب‌های مناسب دکینگ، عمدتاً چوب‌های فرآوری شده‌ای مثل ترموود هستند، تا در مقابل نفوذ آب و جذب رطوبت از خود مقاومت نشان بدهند، ازاین‌رو، برای استفاده در فضاهایی مانند اطراف استخر یا کنار دریا مناسب می‌باشند.

عدم لغزندگی

چوب دکینگ به دلیل بافت طبیعی‌اش، در مقایسه با مواد مصنوعی، لغزندگی کمتری دارد و برای استفاده در محیط‌های مرطوب ایمن‌تر است.

دوستدار محیط زیست

چوب دکینگ، به ویژه زمانی که از منابع پایدار تهیه شود، یک ماده طبیعی و قابل تجدید است که نسبت به مواد پلاستیکی و مصنوعی تأثیر زیست‌محیطی کمتری دارد.

مقاومت در برابر تغییرات دما

دکینگ چوبی، چون عمدتاً از چوب‌های فرآوری شده‌ای مثل ترموود ساخته می‌شود، در برابر انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دما مقاومت خوبی دارد و به راحتی ترک نمی‌خورد یا تاب برنمی‌دارد.

نگهداری و تعمیر آسان

کمتر پیش می‌آید که چوب‌های دکینگ نیاز به نگهداری خاصی داشته باشند. تمیز کردن دوره‌ای و استفاده از روغن‌های محافظ چوب می‌تواند به حفاظت ظاهر دکینگ و افزایش طول عمر آن کمک کند.

قابلیت بازسازی

در صورت بروز آسیب، چوب دکینگ به راحتی قابلیت ترمیم و تعویض دارد و نیازی به بازسازی کامل سطح نیست.

می‌دانید دکینگ برای چه مکان‌هایی مناسب است؟
کاربرد دکینگ چیست؟

از دکینگ در چه مکان‌ها و مواردی استفاده می‌شود؟

در‌ اصل دکینگ، به عنوان کفپوش‌هایی که بیشتر برای فضاهای باز استفاده می‌شوند و معمولاً در سطحی بالاتر زمین نصب می‌گردند. این دک یا عرشه‌ها توانایی تحمل بارهای سنگین و مقاومت در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت را دارد. در زیر برخی از مکان‌های رایج استفاده از دکینگ را بررسی خواهیم کرد:

تراس (terrace wood)

دکینگ برای فضای تراس‌ها و بالکن منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری، به دلیل ظاهر زیبا و مقاومتی که در برابر تغییرات آب و هوایی، بکار می‌رود؛ چراکه سطح دک محیطی دلپذیر و گرم را برای حضور و فراغت فراهم می‌کند.

حیاط (yard)

استفاده از دکینگ در حیاط، روشی محبوب و زیبا برای طراحی و بهینه‌سازی فضاهای باز محسوب می‌شود. و حیاط را به محیطی جذاب، کارآمد، و چند منظوره برای استراحت، تفریح، و گردهمایی‌های خانوادگی یا دوستانه تبدیل می‌کند.

سایبان چوبی (canopy wood)

دکینگ چوبی می‌تواند ترکیبی زیبا و کاربردی را برای سایبان و نشیمن در فضای باز، ایجاد کند. طراحی این سازه چوبی، نه تنها به زیبایی محیط می‌افزاید، بلکه با ایجاد سایه و حفاظت از نور مستقیم خورشید، فضایی آسوده برای استراحت، تفریح نیز فراهم می‌کند. استفاده از سطح چوبی دک به عنوان کف‌پوش در زیر سایبان چوبی می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد.

اطراف استخر

یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده از دکینگ، فضاهای اطراف استخر می‌باشد؛ زیرا علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری، عملکرد و ایمنی بالایی را نیز به همراه می‌آورد. استفاده از دکینگ در این محیط، به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، از جمله مقاومت در برابر رطوبت و لغزندگی، به انتخابی محبوب برای استخرهای خانگی و عمومی تبدیل شده است.

روف گاردن (roof garden wood)

امروزه با افزایش جمعیت و گسترش ساختمان‌سازی؛ کمبود فضاهای سبز و عدم دسترسی عمومی به طبیعت بیشتر از هر زمان احساس می‌شود. از‌این‌رو، بکارگیری المان‌های طبیعی در طراحی محیط ضرورت دوچندانی پیدا کرده. از طرفی، با کوچک‌تر شدن مساحت آپارتمان‌ها، امکان داشتن حیاط مناسب برای افراد کم شده است. به این جهت، معماران راه‌حل‌های تازه‌ای را بکار می بندد که از آن جمله استفاده از دکینگ در روف گاردن می‌باشد. چرا که این سطح چوبی زیبا، با مقاومت بالا امکان تردد در پشت‌بام و تعریف فضایی جدید را فراهم می‌کند.

بالکن (balcony wood)

یکی از موارد رایج استفاده از دکینگ چوبی در فضای بالکن می‌باشد که به بهینه‌سازی ظاهر و کارایی بیشتر فضای بیرونی آپارتمان‌ها و خانه‌ها منتهی‌ست. این دک یا عرشه‌ها به بالکن شما جلوه‌ای گرم و دلنشین داده و آن را به محیطی دلپذیر برای استراحت و تفریح تبدیل کند.

نیمکت های چوبی(bench wood)

دکینگ چوبی به علت مقاومت فراوان، به عنوان در نیمکت‌ در فضای باز، مانند پارک‌ها، باغ‌ها، حیاط خانه‌ها، و فضاهای عمومی نیز استفاده می‌شود.

کف آلاچیق(pergola wood)

دکینگ چوبی به عنوان کف‌پوش آلاچیق، نه تنها ظاهری گرم و طبیعی به محیط می‌بخشد، بلکه به دلیل ویژگی‌های مقاومتی‌اش در برابر شرایط جوی، دوام و راحتی را برای استفاده در زمان طولانی تضمین می‌کند.

از مقاومت دکینگ چوبی چیزی می‌دانید؟
دکینگ چوبی برای بالکن

انواع دکینگ از نظر جنس

اغلب برای تولید دکینگ‌، از چوب به علت مزیت های بسیار آن استفاده می شود، چوب عموماٌ از چوب‌های فرآوری شده استفاده می شود؛ اما بسته به نیازهای خاص هر پروژه، بودجه و سلایق زیبایی‌شناختی هرکس می‌توان متریال‌های دیگر هم برای تولید دک استفاده کرد. در ادامه به معرفی انواع مختلف دکینگ از نظر جنس خواهیم پرداخت.

دکینگ چوبی (Wood Decking)

عمدتاٌ دکینگ‌ها، به علت پایداری دربرابر عوامل محیطی مانند رطوبت و حرارت و همین‌طور به علت دوام در برابر تحمل فشار و ضربه‌پذیری از چوب تولید می‌شوند. به علاوه آن‌که چوب، به عنوان ماده‌ای طبیعی، به محیط ارزش‌های زیبایی‌شناسانه بسیاری اضافه کرده و مورد توجه بسیاری ست.

دکینگ چوب پادوک (Padouk)

استفاده از چوب پادوک، برای دکینگ انتخابی جذاب و باکیفیت جهت پوشش کف در فضای باز محسوب می‌شود. این چوب از درختان بومی مناطق گرمسیری، به ویژه در آفریقا و جنوب شرق آسیا به دست می‌آید و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردش، به‌ویژه در ساخت دک و پوشش‌های کف و پروژه‌های ساختمانی محبوب است.

چوب پادوک معمولاً به قرمزفام و مایل به نارنجی‌ست که با گذر زمان و exposure به نور خورشید، به رنگ قهوه‌ای عمیقی تبدیل شده که به بافت صاف و متراکم چوب دکینگ جلوه‌ای زیبا می‌بخشد. همچنین چوب پادوک دارای مقاومت بالا و پایداری ابعاد مطلوبی‌ست که مانع که از انبساط و انقباض احتمالی چوب در اثر شرایط جوی ممانعت می‌کند.

چوب تیک (Teak)

چوب تیک در کشور میانمار (برمه) ، رشد می‌کند؛ که یکی از کشورهای جنوبی شرقی آسیاست. طبیعت منحصر به فرد تیک (Teak)، آن را به چوبی مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی تبدیل می‌کند. این چوب با رنگ عسلی خاص خود به عنوان انتخابی ایده‌آل برای کف‌پوش‌های فضای باز شناخته می‌شود. از چوب تیک، به دلیل سختی، دوام بالا و همچنین تطابق عالی با تغییرات دما و رطوبت، برای ساخت کف‌پوش‌های بیرونی و دکینگ استفاده می‌شود. این محصول برای افرادی که به دنبال کیفیت و زیبایی هستند، انتخابی بی‌نظیر است.

چوب مربائو (Merbau)

مربائو، یکی از مقاوم‌ترین چوب‌ها در برابر رطوبت و دگرگونی‌های جوی می‌باشد که اغلب برای فضاهای کف مثل دک‌ها نیز بکار می‌رود. این چوب عمدتاً در مناطق گرمسیری جنوب شرق آسیا و جزایر اقیانوسیه به‌دست می‌آید. چوب مربائو به رنگ قرمز-قهوه‌ای تیره‌ای است که ظاهری گرم و طبیعی به فضای بیرونی می‌بخشد. این چوب به مرور زمان و در اثر تابش نور خورشید دچار تغییرات رنگی بسیار محدودی می‌شود که به حفظ زیبایی آن کمک می‌کند.

چوب ایپه (Ipe)

چوب ایپه (Ipe) یکی از برترین و مقاوم‌ترین چوب‌های طبیعی است که به طور گسترده در دکینگ (Decking) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این چوب که از جنگل‌های گرمسیری آمریکای جنوبی، به ویژه برزیل، به‌دست می‌آید، به دلیل ویژگی‌های بی‌نظیر خود، به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای استفاده در فضای باز،کفپوش‌ها و دکینگ شناخته می‌شود. چوب ایپه ضمن مقاومت بسیار در برابر فشار، رطوبت و لغزش، به دلیل شرایط آب و هوایی که در آن رشد کرده، در مواجه با آتش نیز پایداری خوبی از خود نشان می‌دهد؛ از این رو، استفاده از این چوب برای مناطقی که احتمال بروز حریق در آن بیشتر است، مطلوب‌ترین گزینه به حساب می آید.

چوب کامارو (Cumaru)

یکی دیگر از چوب‌های مناسب برای دکینگ، چوب کامارو‌‌‌ است، که به آن “تیک برزیلی” نیز گفته می‌شود. این چوب، به دلیل تراکم بالا، در برابر نفوذ آب بسیار مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد که این ویژگی، کامارو را برای مناطقی با میزان رطوبت بالا، مثلاً در کنار استخرها و حوضچه‌ها، به انتخابی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

چوب بامبو (Bambo)

چوب بامبو نیز به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب و پایدار برای دکینگ (decking) استفاده می‌شود؛ و برخلاف دیگر چوب‌ها که از درختان بریده می‌شوند، بامبو یک گیاه علفی است که به سرعت رشد می‌کند و از نظر محیط زیستی یکی از پایدارترین متریال‌ها برای استفاده در ساخت و ساز به شمار می‌رود؛ چرا‌که بامو یکی از سریع‌ترین گیاهان در حال رشد در جهان می‌باشد که قابلیت آن را دارد که در مدت کوتاهی (معمولاً بین 3 تا 5 سال) برداشت شود؛ که این خصیصه آن را به گزینه‌ای بسیار پایدار و تجدیدپذیر برای استفاده در دکینگ تبدیل کرده است. دک‌های بامبو اغلب به شکل ساده‌تری نسبت به چوب‌های سخت و سنتی نصب می‌شوند.

چوب جایا (Jaya)

جایا (Jaya Wood) یکی از انواع چوب‌های استوایی است که در دکینگ (decking ) و پوشش کف استفاده می‌شود. این چوب به دلیل تراکم بالا و روغن‌های طبیعی که دارد، در برابر رطوبت، باران و تغییرات دما مقاوم است و از پوسیدگی جلوگیری کرده و نگهداری آسانی دارد.

دکینگ بامبو (Bamboo Decking)

همان‌طور که گفته شد، بامبو یکی از پرطرفدارترین گزینه‌ها برای دکینگ است، چرا‌ که علاوه بر سختی و دوام بالا، رشد سریعی نیز دارد، و هر 3 تا 5 سال بدون نیاز به کاشت مجدد، قابل برداشت می‌باشد. به طور معمول، دکینگ بامبو دارای دوام طولانی‌ست و در برابر حشرات و قارچ‌ها، نیاز به نگهداری خاصی ندارد. این دکینگ به رغم ظاهر ظریف، از مقاوم زیادی در برابر فشار و ضربه نیز برخوردار است.

دکینگ پلاستیکی (Plastic Decking)

یکی از رایج‌ترین متریال‌ها برای ساخت دکینگ، عبارت است از دکینگ پلاستیک (یا دکینگ کامپوزیت). این نوع دکینگ از مواد پلاستیکی یا ترکیبی از پلاستیک و مواد دیگر (مانند چوب بازیافتی) ساخته می‌شود و به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش، در بسیاری از کاربردها، جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی به شمار می‌آید.

دکینگ پلاستیک به طور طبیعی ضدآب است. در‌ نتیجه، در مقابل رطوبت، باران و برف به طور کامل مقاومت دارد. این ویژگی باعث می‌شود که در محیط‌های مرطوب، مانند اطراف استخرها و دریاچه‌ها، گزینه‌ای ایده‌آل باشد. دکینگ پلاستیک نگهداری آسانی دارد و تنها با یک شستشو یا تمیزکاری منظم به خوبی باقی می‌ماند؛ و برخلاف چوب طبیعی نیازی به روغن‌کاری و رنگ‌آمیزی را نداشته و امکان آسیب در معرض حمله حشرات و قارچ‌ها را هم ندارد.

دکینگ پلاستیک (دکینگ کامپوزیت)،در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود که به شما امکان انتخاب گزینه‌ای متناسب با سبک و طراحی فضای بیرونی‌تان را می‌دهد.

نکات قابل توجه در اجرا و نصب چوب دکینگ

اگر تصمیم دارید که برای پوشش کف در فضای بیرونی ساختمانتان از دکینگ استفاده کنید، بهتر است به نکات اجرایی و شیوه‌های استفاده از آن توجه داشته باشید.

آماده‌سازی سطح چوب

یکی از مهم‌ترین مراحل پیش از نصب پیش از نصب دکینگ، آماده‌سازی کامل سطح چوب است. این مرحله شامل پاک‌سازی کامل چوب از آلودگی‌ها و شستشو با مواد مناسب و رفع هرگونه نقص یا نقاط ضعیف در چوب می‌باشد. با انجام این اقدامات، عمر مفید دکینگ افزایش یافته و ظاهر آن زیبا و ماندگار خواهد بود.

استفاده از روکش و محافظ

برای مراقبت بیشتر از چوب دکینگ، لازم است که پوشش‌ها و محافظ‌هایی بکار گرفته شوند،که در برابر آب و آفت‌ها مقاوم باشند. این محافظ‌ها شامل رنگ چوب، روغن‌ چوب و مواد ضدآب و ضدحشرات هستند که به چوب در برابر رطوبت و آسیب‌های ناشی از حشرات کمک کرده و منجر به افزایش دوام و نگهداری بهتر و آسان‌تر چوب می‌شوند.

نصب صحیح و اتصالات محکم

یکی دیگر از نکات اساسی، نصب دقیق و صحیح چوب دکینگ می‌باشد. اتصالات باید قوی و مطمئن باشند تا این سازه بتواند در برابر بار و فشارهای مختلف دوام بیاورد. استفاده از پیچ‌ها و مهره‌های مناسب و رعایت فاصله‌ها و زاویه‌های صحیح بین اجزای دکینگ، اهمیت ویژه‌ای دارد که در نهایت به مقاومت و پایداری بیشتر کمک می‌کند.

میدانید بهترین چوب برای دکینگ کدام است؟
چوب ترموود برای دکینگ

بهترین چوب برای دکینگ چوبی چیست؟

انتخاب بهترین چوب برای دکینگ به عوامل مختلفی مثل مقاومت در برابر شرایط جوی، زیبایی، دوام و نیاز به نگهداری بستگی دارد. در زیر به معرفی برخی از بهترین چوب‌ها برای این کار خواهیم پرداخت.

چوب ترمووود

چوب ترمووود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای این سطوح چوبی است. این چوب، به علت فرآیند خاص تولید، در مقابل هرگونه آسیب احتمالی به سطح دکینگ بسیار پایدار می‌باشد با فرآیند حرارتی خاصی تهیه می‌شود که باعث افزایش مقاومت آن در برابر رطوبت، حشرات و تغییرات دما می‌شود. برای خرید چوب ترمو ایرانی یا خرید ترمووود فنلاندی از سایت آواچوب کلیک کنید.

چوب‌ سخت (Hardwood)

چوب‌های سخت مانند تیک و ماهاب به دلیل استحکام، تراکم و دوام بالا برای دکینگ‌های پر تردد بسیار مناسب هستند. این چوب‌ها دارای خاصیت ضد آب و مقاومت در برابر حشرات و پوسیدگی هستند.

نرم‌چوب (Softwood)

نرم‌چوب‌ها مانند سدر و کاج گزینه‌های مناسبی برای ساخت این سازه به حساب می‌آیند؛ و معمولاً از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشند. اما نیاز به مراقبت هم بیشتری دارند. ازآنجا که چوب‌های نرم‌، در برابر رطوبت و آفت‌ها به نسبت مایقی چوب‌ها، واکنش و حساسیت بالاتری از خود بروز می‌دهند. از‌این‌رو، توصیه می‌شود که برای این دسته از چوب‌های دکینگ، از روکش‌ها و محافظ‌ها بهره بگیرید.

چوب پلاستیک (Composite Wood)

چوب پلاستیک، ترکیبی از چوب و پلاستیک می‌باشد؛ که پایداری ویژه‌ای در برابر شرایط جوی دارد. این چوب معمولاً نیاز به نگهداری‌ خاصی ندارد و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی نیز عرضه شود.

بامبو

همان طور که اشاره شد، چوب بامبو، به عنوان یکی از پرطرفدارترین چوبها، مخصوصاً به علت رشد سریع، مقاومت فراوان و ویژگی‌های زیست‌محیطی‌اش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دکینگ محسوب می‌شود.

 

برای دریافت بهترین خدمات با آوا چوب در ارتباط بمانید

 

راهکار استفاده از دکینگ در مکان های ساحلی

پس از گذشت چند سال، امکان دارد که دکینگ یا بالکن‌های چوبی که در کنار ساحل دریا نصب می‌شوند، با مشکلاتی مواجه شوند. این مسأله عمدتاً ناشی از شرایط جوی خاصی است که در مناطق ساحلی وجود دارد، از جمله تأثیر نمک، شن و ماسه، باد و باران، که می‌توانند به چوب و سازه‌های فولادی، از جمله پیچ و مهره و سایر اتصالات آسیب برسانند و باعث خوردگی آن‌ها شوند. به همین سبب، استفاده از پوشش‌های پایه روغنی بر روی سطوح چوبی، مانند تیر حمال، تیرچه‌ها یا چوب زیرسری و همچنین اتصالات پای ستون و نرده‌ها، در محیط‌های ساحلی بسیار ضروری است. این پوشش‌ها به حفظ و افزایش طول عمر سازه‌های چوبی کمک می‌کنند.

نحوه شست‌وشوی دکینگ‌ها

برای نگهداری بهتر از دکینگ چوبی، شستشوی صحیح آن ضرورت دارد. برای این کار، در ابتدا باید تمام وسایل و اثاثیه را از روی دکینگ جمع کنید تا دسترسی شما به تمام سطوح به راحتی امکان پذیر باشد. بعد از آن می‌بایست بر حسب نوع کثیفی (گرد و غبار، لکه‌های چربی، زباله، یا جلبک)، روش مناسب برای شست‌وشو را انتخاب کنید. در مرحله بعد دکینگ را بخوبی جارو کنید تا گرد و غبار و زباله‌های بزرگ از روی آن پاک شود.

در مرحله بعد، با استفاده از یک فرچه یا برس نرم، سطح دکینگ خود را با آب گرم و یک ماده شوینده ملایم، مانند صابون مایع یا مواد مخصوص شست‌وشوی چوب بشویید.

اجازه بدهید که دکینگ به‌طور طبیعی خشک شود. و در صورت امکان، از قرار دادن وسایل بزرگ و سنگین بر روی آن تا زمانی که به‌طور کامل خشک نشده است، جلوگیری کنید.

نکات مهم خرید دکینگ

در هنگام انتخاب و خرید دکینگ مناسب برای فضای داخلی یا خارجی منزل خود، باید به هماهنگی رنگ و نوع دکینگ با دکوراسیون و فضای کلی ساختمان توجه کنید. این هم‌خوانی می‌تواند تأثیر فوق العاده‌ای بر زیبایی و جذابیت کلی فضا داشته باشد.

به علاوه آن‌که، می‌بایست به نوع چوب انتخابی دکینگ بر حسب نیاز و ضرورت فضا نیز حتما توجه کنید. به طور مثال، اگر قرار است دکینگ را برای فضایی با تردد بالا استفاده کنید، توصیه می‌شود که از چوب‌های سخت استفاده کنید. در مقابل، برای فضاهای کم‌تردد، چوب‌های نرم می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

در مجموع، درنظر گرفتن کیفیت متریال از اهمیت بسزایی برخوردار است. به علاوه آن‌که، حتماً اطمینان حاصل کنید که دکینگ موردنظر شما، از چوب مرغوب تهیه شده و دارای ضمانت‌نامه و گارانتی معتبر باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل، بتوانید از خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید.

سخن آخر

به طور کلی استفاده از چوب، به عنوان متریالی طبیعی و مقاوم، که با تنوع فراوان خود به شما امکان انتخاب ویژگی های مطلوب را می دهد، از نظر زیبایی شناسی و ایجاد فضایی گرم و دلنشین نیز قابل اهمیت است. تقریباً تمام چوب‌های مناسب برای این سازه از سازگاری بالایی با شرایط کاربری خود برخوردارند؛ چرا‌ که تحمل فراوانی در برابر فشار، حرارت و رطوبت از خود نشان می‌دهند.

در صورتی قصد تهیه دکینگ را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در آواچوب تماس گرفته و مشورت‌های لازم را دریافت کنید.

02134639

آواچوب

سوالات متداول

  • دکینگ چوبی چیست؟
    دکینگ یا دک به معنای عرشه، نوعی از سطح چوبی‌ست که به عنوان پوشش کف عمدتاً برای فضاهای خارجی بکار می‌رود.
  •  دکینگ چوبی برای چه مکان‌هایی بکار می‌رود؟
    از دکینگ چوبی بیشتر برای اطراف استخرها، حیاط، تراس، روف گاردن، کف آلاچیق‌ها و مکان‌هایی از این دست استفاده می‌شود.
  • قیمت دکینگ چوبی چقدر است؟
    بستگی به نوع چوب انتخابی و فضای شما متغیر است. برای کسب اطلاع دقیق با کارشناسان آواچوب، از طریق این شماره 02134639 تماس بگیرید.
آخرین پست‌ها

دیدگاه خودتان را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حافظه موقت کپی شد