آواچــــــــــــوب
AVACHOOB

مراحل نصب ترمووود دیوار

چوب ترمو یکی از چوب‌هایی است که به واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فردش، کاربردهای زیادی پیدا کرده است. یکی از کاربردهای نسبتا مدرن و البته جذاب ترمو، استفاده برای پوشاندن دیوار است. دیوارپوش‌ها با متریال متنوعی ساخته می‌شوند و از نظر طرح و رنگ هم بسیار گسترده هستند. در این میان ترموود

نصب ترمووود دیوار

چوب ترمو یکی از چوب‌هایی است که به واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فردش، کاربردهای زیادی پیدا کرده است. یکی از کاربردهای نسبتا مدرن و البته جذاب ترمو، استفاده برای پوشاندن دیوار است. دیوارپوش‌ها با متریال متنوعی ساخته می‌شوند و از نظر طرح و رنگ هم بسیار گسترده هستند. در این میان ترموود گزینه‌ای بسیار شیک و خاص محسوب می‌شود که ظاهری کاملا طبیعی داشته و می‌تواند فضایی گرم خلق کند. نصب ترمووود دیوار هم بسیار ساده است و همین ویژگی باعث شده تا هر روز بر محبوبیت آن افزوده گردد.

مزایای ترموود دیوار

نصب ترمووود دیوار و استفاده از آن مزایای بی‌شماری دارد که برخی از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

  1. نصب چوب ترمووود بسیار ساده است و می‌توان آن را در زمان کوتاهی انجام داد.
  2. چوب ترمو می‌تواند به عنوان عایق عمل کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود.
  3. ترموود نسبت به سایر دیوارپوش‌ها دوام بیشتری داشته و به راحتی از دیوار جدا نمی‌شود.
  4. ترموود دارای گره‌ها و رگه‌های بسیار زیبایی است که باعث می‌شود دکوراسیون ساختمان کاملا یونیک باشد.
  5. فرایند خاصی برای تولید ترموود وجود دارد که باعث می‌شود این چوب کاملا خشک شده و مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ آب، رطوبت، حشرات و حتی فشار داشته باشد.
  6. از آنجایی که عمر ترموود بسیار بالاست و همچنین نگهداری از آن چندان سخت نیست، می‌توان آن را گزینه‌ای اقتصادی نسبت به سایر دیوارپوش‌ها معرفی کرد. این دو ویژگی باعث می‌شوند که شما پس از نصب ترمووود دیوار، تا مدت‌ها ملزم به پرداخت هزینه نگهداری و یا تعویض دیوارپوش نشوید.

 

نکات مهم قبل از نصب ترمووال

ترمووال محصولی بسیار کاربردی است که می‌توان از آن برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی استفاده کرد. از این محصول می‌توان برای محیط‌هایی همچون منازل مسکونی، فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، اداره‌ها و محیط‌های کاری، اماکن عمومی و حتی مطب‌ها و کلینیک‌های درمانی و زیبایی هم استفاده کرد. قبل از اینکه اقدام به نصب ترمووود دیوار نمایید، تنها باید دقت داشته باشید که سطح موردنظر شما آماده باشد.

سطحی که ترموود روی آن نصب می‌شود باید کاملا پاکیزه باشد. انواع آلودگی از جمله گردوغبار، وجود چربی و حتی رطوبت جزئی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای ترمو شود. آماده‌سازی سطح را جدی بگیرید و آن را با تمام دقت انجام دهید تا ترمووال بتواند زیبایی و کیفیت خود را برای مدتی طولانی حفظ کند.

پس از این نیز باید دقت کنید که در طول حمل و نقل ترمو، فشار و آسیبی به آن وارد نشود. بروز هرگونه مشکل می‌تواند در روند نصب ترموود روی دیوار اختلال ایجاد کند.

استفاده از ترمووود برای پوشش دیوارهای اتاق خواب
یکی از نکات مهم قبل از نصب ترمووود دیوار، نظافت سطح موردنظر است که تاثیر چشمگیری بر نتیجه نهایی دارد.

نکاتی مهم هنگام نصب چوب ترمووود روی دیوار

نصب ترمووود دیوار بسیار ساده است. حتی برای این کار نیازی به ابزار تخصصی هم وجود ندارد؛ اما این بدان معنا نیست که هر شخصی قادر به نصب آن است. یکی از مهمترین نکاتی که در خصوص نصب این دیوارپوش باید در نظر داشته باشید آن است که انجام آن را به یک متخصص بسپارید. نصب صحیح و استاندارد باعث می‌شود که عمر ترمووال بیشتر شود.

برای نصب باید فاصله‌ای استاندارد میان قطعات مختلف ترمو ایجاد شود؛ تشخیص این فاصله برای افرادی که در این زمینه مهارت دارند بسیار راحت است و همین موضوع به تسریع این فرایند هم کمک خواهد کرد. از سوی دیگر نیز نصب ترمو در گوشه‌های دیوار نیازمند دقت بیشتری است. ممکن است برای این بخش نیاز به ایجاد برش‌هایی روی چوب ترمو باشد که فرد متخصص به طور کامل نسبت به آن آگاهی دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل نصب و نگهداری چوب ترمو

میخ‌های مورد استفاده برای اجرای ترمووود

یکی از بخش‌های اساسی در نصب ترمووود دیوار که بسیاری از افراد به آن اهمیت چندانی نمی‌دهند، انتخاب میخ مناسب است. فرقی نمی‌کند که قصد استفاده از میخ را داشته باشید و یا بخواهید از پیچ استفاده کنید؛ در هر صورت باید ضدزنگ بودن آن را در اولویت قرار دهید. در صورتی که میخ یا پیچ زنگ بزنند، ترمو را هم تحت‌تاثیر قرار داده و باعث پوسیدگی آن خواهند شد.

علاوه بر این باید دقت کنید که نوک میخ به حد کافی تیز باشد. در صورتی که میخ تیز نباشد، باعث می‌شود که چوب بیش از حد تحت فشار قرار بگیرد. این موضوع علاوه بر کاهش کیفیت چوب، حتی می‌تواند زیبایی ظاهری آن را هم کاهش دهد. در نهایت هم باید دقت کنید ابعاد میخی که انتخاب می‌کند، مطابق با ضخامت ترمو باشد. ابعاد میخ تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی نصب چوب ترمووود خواهد داشت.

 

برای دریافت بهترین خدمات با آوا چوب در ارتباط بمانید

 

مراحل نصب ترمووود دیوار

نصب ترموود روی دیوار شامل 3 مرحله است که آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

مرحله اول: زیرسازی

اولین مرحله نصب ترمووود دیوار، زیرسازی است. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم تمیز بودن سطح موردنظر بسیار مهم است؛ اما در کنار این موضوع باید به صاف و تراز بودن آن هم توجه کرد. اگر دیوار موردنظر شما تمامی این مشخصه‌ها را دارد، شاید نیاز به اقدام خاصی در جهت زیرسازی نداشته باشید. البته تشخیص دقیق این موضوع وابسته به نظر متخصصی است که قصد نصب چوب ترمووود را دارد.

در صورتی که سطح موردنظر شما شرایط لازم را نداشته باشد، می‌توانید از دو روش آن را آماده کنید. روش اول استفاده از قوطی فلزی است. روش دوم نیز سیمان‌کاری سطح است. انتخاب میان این دو روش نیز وابسته به شرایط محلی است که قصد نصب ترمووال را دارید.

استفاده از ترمووود برای تیوی وال
برای نصب صحیح ترمووال باید زیرسازی مناسبی همچون سیمان‌کاری و یا نصب قوطی فلزی انجام داد.

مرحله دوم: تعیین محل نصب دیوارپوش

مرحله دوم در نصب ترمووود دیوار، تعیین محل نصب است. در این خصوص باید ابعاد چوب را در نظر بگیرید. اندازه‌گیری دقیق اهمیت زیادی برای حفظ نمای این چوب دارد. البته اهمیت این موضوع تنها مربوط به زیبایی ظاهری ترمووال نیست؛ بلکه این موضوع برای حفظ کیفیت ترمو هم بسیار مهم است. پس از اندازه‌گیری، بهتر است محل نصب هر قطعه چوب ترمو را مشخص کنید. با این کار می‌توانید بروز هر گونه اشتباه در نصب را به سرعت تشخیص داده و آن را اصلاح کنید.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، بین قطعات چوب باید فاصله‌ای وجود داشته باشد. اگر این فاصله بیشتر از حد استاندارد باشد، باعث می‌شود که رطوبت و آلودگی‌ها راحت به چوب نفوذ کرده و آن را فرسوده کنند. از سوی دیگر نیز اگر این فاصله کمتر از حد استاندارد باشد، به قطعات چوبی فشاری وارد می‌شود که به مرور زمان باعث فرسایش آن خواهد شد.

مرحله سوم: نصب ترمووود دیواری

پس از انجام دو مرحله، نوبت به نصب ترموود روی دیوار می‌رسد. وابسته به اینکه ترمو را روی چه سطحی نصب می‌کنید، می‌توانید از محصولات مختلفی مانند چسب، میخ و یا پیچ استفاه کنید. تنها نکته‌ای که در هنگام انتخاب این محصولات باید در نظر بگیرید، ابعاد هر قطعه از ترمو است. زمانی که ابعاد ترمو بزرگ باشد، بهتر است از میخ و یا پیچ برای اتصال آن استفاده کنید. با این کار کیفیت اتصال را افزایش می‌دهید. از سوی دیگر نیز اگر قطعات ترمو کوچک باشند، می‌توانید با خاطری آسوده از چسب استفاده کنید.

هزینه اجرای دیوار ترموود

یکی از مسائل مهم در خصوص نصب ترمووود دیوار، هزینه آن است. هزینه این کار کاملا وابسته به قیمت ترموود خواهد بود. بدیهی است که در صورت افزایش متراژ، هزینه اجرای ترمووال هم زیاد می‌شود. در نهایت هم باید به این نکته اشاره کرد که روش نصب (استفاده از میخ یا چسب) هم می‌تواند بر هزینه نهایی این کار موثر باشد.

استفاده از ترمووال در بخش‌های مختلف از یک ساختمان مسکونی
هزینه اجرا و نصب ترموود وابسته به قیمت چوب ترمو است و نمی‌توان عدد یا حتی بازه مشخصی برای آن بیان کرد.

نکات مهم برای نصب و نگهداری ترموود دیوار

در خصوص نصب ترمووود دیوار و نگهداری از آن، چند نکته مهم وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. با رعایت این نکات که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، می‌توانید کیفیت و زیبایی ترمووال را حفظ کنید:

  • ترموود قابلیت شستشو دارد؛ اما بهتر است از مواد شیمیایی قوی برای شستشو استفاده نکنید. به نظافت ترموود با شوینده‌های معمولی بسنده کنید تا به بافت آن آسیبی نرسد.
  • در صورتی که ترمووال در محیطی پر از آلودگی قرار دارد، بهتر است به طور مستمر آن را نظافت کنید. وجود لایه‌هایی از آلودگی روی این دیوارپوش باعث می‌شود که به مرور زمان فرسوده شود.
  • پس از آن که نصب ترمووال را انجام دادید، می‌توانید با خرید روغن گیاهی چوب و خرید رنگ چوب به زیبایی و پوشش بهتر آن کمک کنید. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که مقاومت ترمو افزایش پیدا کند و زیبایی ظاهری آن هم بیشتر شود.

 

سخن پایانی

ترمو یکی از چوب‌های بسیار مقاوم است که قیمت مناسبی هم دارد. این دو ویژگی اساسی باعث شده‌اند که نقش مهمی در دکوراسیون ساختمان‌ها داشته باشد. یکی از کاربردهای بسیار جذاب این محصول نیز استفاده به عنوان دیوارپوش است. نصب ترمووود دیوار بسیار ساده است. این نوع دیوارپوش دوام بالایی داشته و از نظر ظاهری بسیار خاص و شیک است. تنوع بالا در ظاهر ترمو باعث شده تا بتوان در هر سبک دکوراسیونی از آن بهره برد.

آواچوب

سوالات متداول

  • ترموود دیوار چیست؟
    ترموود دیوار یا همان ترمووال به دیوارپوشی گفته می‌شود که از جنس چوب ترمو باشد.
  • نظافت ترمووال به چه شکلی انجام می‌شود؟
    امکان شستشوی ترموود دیوار با شوینده‌های ملایم و معمولی وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی سطح آن را از هر نوع آلودگی پاک کنید.
  • چگونه باید از ترموود دیوار نگهداری کرد؟
    برای نگهداری از ترمووال مهمترین نکته نظافت آن و سپس نیز استفاده از رنگ‌ها و پوشش‌های محافظ است.
  • ترمووال روی چه سطوحی نصب می‌شود؟
    این محصول قابلیت نصب روی انواع سطوح از جمله کاشی، سرامیک، سطوح سیمانی، گچی، آجری و حتی چوبی را دارد.
  • ترموود چگونه روی دیوار نصب می‌شود؟
    برای نصب ترمووود دیوار می‌توانید از میخ و پیچ و مهره کمک بگیرید. البته برای برخی سطوح هم می‌توان از چسب‌های مخصوص کمک گرفت.
آخرین پست‌ها

دیدگاه خودتان را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حافظه موقت کپی شد