آواچــــــــــــوب
AVACHOOB

رنگ مناسب ظروف چوبی

یکی از دغدغه های تولید کنندگان ظروف چوبی انتخاب رنگ مناسب ظروف چوبی میباشد می توان گفت تولید ظروف چوبی منوط به چند دهه گذشته میباشد بلکه تولید ظروف چوبی در کهن بسیار رواج داشته است. ظروف گیاهی و چوبی در انواع مختلفی از قیمت ها و اندازه ها و

یکی از دغدغه های تولید کنندگان ظروف چوبی انتخاب رنگ مناسب ظروف چوبی میباشد می توان گفت تولید ظروف چوبی منوط به چند دهه گذشته میباشد بلکه تولید ظروف چوبی در کهن بسیار رواج داشته است. ظروف گیاهی و چوبی در انواع مختلفی از قیمت ها و اندازه ها و رنگ ها و شکل ها و مواد مختلفی شکل گرفته است و مواد مختلفی در بازار عرضه میگردد. ظرف های خاص دارای مزایا و مضرات خود میباشد ما شما را در این پست همراهی نموده و تا بتوانید بهترین رنگ را برای انتخاب رنگ چوب مناسب انتخاب نمایید.

آیا میتوان ازسیلر و کیلر برای ظروف چوبی استفاده کرد ؟

در بعضی از موارد طی برسی های انجام شده بعضی از نجار ها از سیلر و کیلر و انواع رنگ های روغنی و شیمیایی استفاده مینمایند در صورتی که این عمل بسیار برای سلامتی  به دلیل سرطان زا بودن بسیار مضر میباشد اما آوا چوب شما را در این پست از این مورد اگاه میسازد که تمامی رنگ های شیمیایی برای ظروف چوبی مضر میباشد و باید از رنگ های گیاهی استفاده نمود از برند های معروف که برای رنگ ظروف چوبی بهترین رنگ ها را به ایران وارد مینماید برند رنگ رمرس میباشد فروشگاه آوا چوب با در نظر گرفتن نیاز های شما مشتریان عزیز برای شما این رنگ با کیفیت را با کم ترین هزینه فراهم نموده جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با رنگ رمرس به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

رنگ چوب ریمرس

آیا رنگ برای ظروف چوبی الزامی و مناسب میباشد ؟

ظروف چوبی همانند دیگر لوازم چوبی برای محافظت نمودن از چوب و داشتن ماندگاری نیازمند رنگ مخصوص خود میباشد. رنگ برای ظروف چوبی مانع رشد انواع قارچ و با کتری در ظروف خواهد شد .در موارد بعدی نیز میتوان به زیبا نمودن ظاهری چوب اشاره نمود، علاوه بار این رنگ یا پوشش به دوام ظروف و داشتن مقاومت بالای چوب کمک خواهد نمود.

این نکته را خاطر نشان شویم رنگ های رمرس برای ظروف چوب این امکان را به رنگ افزوده تا رنگ به صورت کامل آب گریز میباشد و شما برای انتخاب رنگ مناسب برای رنگ ظروف چوبی به آب گریز بودن رنگ توجه داشته باشید اما آب گریز بودن به معنای ضد آب بودن چوب نمیباشد ماهیت تمام چوب ها به نوعی نمیباشد که بتوان به آن گفت ضد آب خواهد شد.

آب گریز بودن چوب به چه معنا میباشد ؟

آب گریز بودن رنگ های ظروف چوبی به معنای این میباشد که آب بروی سطح چوب ماندگار نمیباشد به هیچ عنوان از واژه ضد آب بودن رنگ برای آب گریز بودن استفاده ننمایید.

آیا استفاده از روغن های خوراکی روش مناسبی برای پوشش دهی ظروف چوبی میباشد ؟

روغن های خوراکی شاید بتوان گفت در ابتدا نتیجه ظاهری بسیار زیبایی را به شما ارائه نمایید اما با گذشت زمان نتیجه دلخواه شما را به شما نخواهد داد و مشکلات بسیاری به وجود خواهد آمد. علاوه بر این روغن های خوراکی اعم از :موم زنبور عسل ،روغن بزرک ،چربی حیوانات و…. به دلیل زمان زیادی که برای خشک شدن صرف مینماید به شما توصیه نمیگردد و حتی در بعضی موارد پس از اینکه خشک شود به سطح ظرف دست کشی نمایید امکان چرب شدن وجود دارد با این وجود امکان جذب انواع مواد را به خود دارد پس به این نتیجه رسیدیم که برای ظروف چوبی خود از رنگ های مخصوص و گیاهی استفاده نمایید.

 

چه برند های در ایران برای رنگ های ظروف چوبی مناسب میباشد ؟

در ایران برای ظروف چوبی برند های متفاوتی موجود میباشد.برای انتخاب رنگ در اولین زمینه یا میتوانید به کیفیت توجه داشته باشید و یا هزینه با توجه به اینکه در این بازار تولید کننده گان بسیاری هستند که رنگ ها با برندهای مختلف در حال تولید رنگ های گیاهی مختص ظروف چوبی میباشند و شاید تمام نکات ذکر شده را داشته باشد.

اما تمامی این رنگ ها از یکی از عنوان های رنگ های خوراکی استفاده مینمایند همان طور که بیان شد از برترین برند های دنیا که میتوان گفت ارائه دهنده بهترین و با کیفیت ترین رنگ های ظروف چوبی میباشند رنگ رمرس میباشد در بعضی از سایت ها مشاهده میشود که رنگ OSMO  را به عنوان برترین رنگ معرفی نموده اند این نکته قابل انکار نمیباشد اما رنگ های ازمو معایب چشم گیری دارد که شاید از مهم ترین گزینه برای انتخاب رنگ باشد.

تفاوت رنگ ازمو با رمرس

رنگ های ازمو در ایران تولید نمیشود و به صورت واراداتی از کشور آلمان وارد ایران میشود از معایب این رنگ این میباشد که واردات این رنگ به سختی انجام میشود و هیچگونه نمایندگی رسمی در ایران نخواهند داشت و مورد دوم اینکه برای انتخاب رنگ موارد انتخابی زیادی نخواهد داشت. یعنی شما اگر بخواهید برای انتخاب در رنگ های ازمو انتخابی داشته باشید تعداد محدودی رنگ در اختیار دارید. اما رنگ رمرس به صورت کلی دارای کد های رنگی بسیاری میباشد و مورد دومی که شما عزیزان باید به آن توجه داشته باشید قیمت های رنگ ازمو میباشد رنگ ازمو به نسبت هر لیتر آن بسیار گران قیمت میباشد اما رنگ رمرس به جرات میتوان گفت کیفیت این رنگ هم تراز ازمو میباشد اما قیمت این رنگ بسیار مقرون به صرفه تر از ازمو میباشد.

آخرین پست‌ها

دیدگاه خودتان را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حافظه موقت کپی شد