ترمو کف

آشنایی با کفپوش ترمووود و ترمووود مناسب کف

کفپوش ترمووود یکی از انواع کفپوش های چوبی است که این روزها بسیار مورد توجه افراد و معمارها قرار گرفته است. کفپوش ترمووود از انواع چوب طبیعی ساخته می شود و قابل استفاده و اجرا در فضای داخلی و خارجی است این کفپوش های چوبی مزایای بی شماری دارند که در ادامه به اختصار آن ها را توضیح می دهیم. اگر قصد خرید و اجرا کفپوش چوبی دارید حتما این مقاله را بخوانید تا بتوانید متناسب با سلیقه، بودجه و خواسته تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

همه چیز درباره ترمووود کف

ترمووود چیست؟

ترمووود یا چوب ترمو (چوب حرارت دیده)، به چوب های طبیعی که طی انجام فرآیند ترمو مغز آن ها خشک می شود گفته می شود. طی انجام فرآیند ترمو مقاومت چوب بالا می رود و مین امر باعث می شود که ما بتوانیم از آن در هر مکانی استفاده کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این چوب می توانید به صفحه ترمووود مراجعه کنید.

کفپوش ترمووود چیست؟

کفپوش ترمووود نوع دیگری از انواع کفپوش ها است که از چوب طبیعی جرارت دیده ساخته می شود و به همین خاطر دارای مقومت بسیار بالایی است و می توان از آن علاوه بر فضای داخلی در فضای خارجی برای اجرای کفپوش روف گاردن، بالکن، باغ، کف و اطاف استخر و … استفاده کرد.

کف تایل ترمووود

کفپوش ترمووود علاوه بر مقاومت بالایی که دارد، به دلیل اینکه از چوب طبیعی ساخته می شود دارای زیبایی بسیار زیادی است و فضایی خاص با حس طبیعت را بذای ما به ارمغان می آورد.

استفاده از رنگ ترمووود برای کفپوش ترمووود

کفپوش ترمووود درکل مقاومت بالایی دارد اما می توان با استفاده از انواع محافظ های چوب ترمو یا رنگ و روغن ترمووود مقاومت این نوع از کفپوش را بالاتر ببریم و همچنین زیبایی آن ها را دو چندان کنیم. شرکت آواچوب واردکننده انواع رنگ چوب، رنگ ترمووود و … در ایران است. یکی از بهترین رنگ های چوب رنگ چوب رمرس آلمان است، اما علاوه بر آن برندهای دیگری یز برای رنگ چوب واردات می شود مثل رنگ چوب همل و انلو ترکیه و رنگ های چوب مینوکس. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انوا رنگ چوب می توانید به صفحه رنگ چوب ما مراجعه کنید. همچنین می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و اطلاعات جامعی را در این رابطه بدست بیاورید.

چگونه مقاومت کفپوش ترمووود را افزایش دهیم؟

همانطور که در بالا گفته شد می توانید برای افزایش مقاومت کفپوش های خود و همچنین بالا بردن طول عمر آن ها از انئاع رنگ چوب ترمووود استفاده کنید. این کار باعث افزایش طول عمر کفپوش های شما می شود و از خراب شدن آن ها جلوگیری می کند.

چگونه می توانیم کفپوش ترمووود خود را مثل روز اول کنیم؟

کفپوش ترمووود دارای مقاومت و طول عمر بسیار بالایی است و در طولانی مدت تغییر ظاهر نمی دهد. اما اگر پس از گذشت زمان طولانی کمی دچار تغییر ظاهر شد می توانید به راحتی با استفاده از انواع رنگ چوب آن را مثل روز اول خود کنید.

انواع ترمووود مناسب کفپوش چوبی

ترمووود دارای انواع مختلفی است، اما به طور کلی از نظر کشور سازنده در ایران به دو نوع ترمووود فنلاندی و ترمووود ایرانی تقسیم می شود. همچنین ترمووود ها دارای دو نوع ترمووود با چوب سخت و ترمووود با چوب نرم نیز هستند که این مورد بستگی به نوع چوب و درختی است که کفپوش ترمووود از آن ساخته می شود.

قیمت کفپوش ترمووود

همانطور که در بخش های قبلی نیز گفته شد ترمووود دارای انواع و کیفیت های مختلفی است، از طرفی بعضی از ترمووود ها مانند ترمووود فنلاندی به دلیل وارداتی بودن متناسب با قیمت ارز دارای نوسان قیمت است. به همین خاطر شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ترمووود کف و همچنین سایر محصولات مثل رنگ چوب، چوب روسی و … با مجموعه آواچوب تماس بگیرید و یا به صورت حضوری به مجموعه ما واقع در سایت چوب خاوران مراجعه کنید.

کفپوش چوبی مناسب فضای باز یا همان ترمووود کف

بهترین کفپوش برای نصب در فضای باز کفپوش ترمووود است. این نوع کفپوش را به دلیل مقاومت بالایی که در برابر ضربه دارد و همچنین طول عمر بالای آن، هم می توان برای فضای داخلی مورد استفاده قرار داد و هم برای فضای خارجی. اما فضای باز مثل کفپوش روف گاردن، باغ، استخر، تراس و … به دلیل وجود جشرات، گردو وو غبار، ضربه و مهم تر از آن رطوبت بهتر است که از کفپوش ترمووود که ضد آب نیز می باشد استفاده کرد.

کفپوش ترمووود چه تفاوتی با کفپوش کامپوزیت دارد؟

بعضی از افراد تصور می کنند کفپوش ترمووود همان کفپوش کامپوزیت است، درحالیکه چنین نیست و تفاوت های بسیار یادی با یکدیگر دارند. کفپوش ترمووود 100% چوب طبیعی است و فقط تحت فرآیند قرار می گیرد تا مقوتش بالا رود، درحالیکه کفپوش کامپوزیت به طور کامل از چوب طبیعی نیست.

مزایای کفپوش ترمووود

ترمووود و در کل هر صنعتی که در آن از ترموود استفاده شود مثل استفاده از ترمووود به عنوان کفپوش و یا ساخت نما ترمووود داای مزایای بی شما ری است و بالطبع تفاوت های بسیار زیادی هم از نظر زیبایی و هم از نظر کیفیت با سایر چوب ها دارد. به تعدادی از مزایای ترمووود کف در ذیل اشاره می کنیم.

1- مقاومت بالا در برابر ضربه

یکی از ویژگی های اصلی ترموود است که آن را بذای استفاده در فضای بیرونی و به عنوان کفپوش چوبی مناسب می کند.

2- عایق حرارتی و صوتی

3- مقاوم در برابر حشرات، موریانه، باکتری ها و …

4- قابل تعمیر و بازسازی

کفپوش ترمووود، نما ترمووود و در کل در هر صنعتی که از ترمووود استفاده می شود می توان ترمووود را پس از گذشت زمان در صورتیکه دچار خرابی و یا هر مشکلی شود می توان آن را تعمیر و بازسازی کرد و مجدد آن را مثل روز اول کرد. یکی از ویژگی های اصلی ترمووود ضخامت بالای آن نسبت به سایر کفپوش های چوبی است. پس از گذشت زمان در صورت کهنه شدن آن ها می توان رویه ی آن ها را تراشید.

تایل ترمووود

به الوار ساده ی ترمووود که به شکل کاشی در ابعاد ۳۰*۱۵ برش داده می شود ، تایل ترمووود می گویند زیره ی این تال ها از جنس پلاستیک است که به رویه پیچ می شود. تایل ترمو مناسب پوشش کف بوده و جایگزین مناسبی برای کف پوش های موزائیکی می باشد.

تایل ترمو یک چوب کاملاً زیبا و طبیعی است که با استفاده از فرآیند‌های مختلف مثل قرار گرفتن در برابر حرارت شدید و گذر از بخار آب، در برابر شرایط مخرب مثل رطوبت، نور مستقیم خورشید، قارچ یا خوردگی حشرات مقاومت زیادی دارد. جنس ترمو از گونه‌های متنوع درختانی است که در جنگل رشد می‌کنند.

چوب خام برخی از درختان مقاومت چندان زیادی ندارد اما پس از قرار گرفتن در فرآیند تولید ترمو، مقاوم می‌شوند و برای محیط‌های متنوع قابل استفاده هستند. همچنین در برابر گرما و سرما نیز عایق می‌شوند. چوب درختان کاج، زبان گنجشک، عش، اسپروس و نوئل برای تهیه تایل ترمو قابل استفاده هستند.

چگونگی ساخت تایل ترمووود

برای تولید تایل ترمو از دستگاه ها و اره های برش چوب استفاده می شود ابتدا چوب های ترمو شده را در ابعادی که مد نظر است برش می دهند. این کار با اره های معمولی نیز انحام پذیر است، اما تیغه ی آن باید مناسب ترمووودد باشد تا چوب را لب پریده نکند. شکل نافرم لبه های تایل ترمووود می تواند زیبایی ظاهری آن را کاملا از بین ببرد.

برای ساخت تایل ترمووود نیاز به زیره ی پلاستیکی نیز می باشد که بایستی از مواد مرغوب تهیه شده باشد تا از کیفیت تایل ها نکاهد همچنین پیچ هایی که رویه را به قسمت زیرین متصل می نماید، نیز باید از جنس گالوانیزه با رنگ کوره ای باشد.تا از زنگ زدگی زودرس آن ها جلوگیری شود.به طور کلی وجود زیره ی پلاستیکی و پنچ گالوانیزه با ارتفاع و اندازه ی مناسب می تواند باعث شود تا تحمل بار و فشار در تایل ترمووود بسیار بالاتر رفته و طول عمر مفید آن بیشتر شود.

برای ساخت ترمو چوب خام ابتدا به صورت طبیعی خشک می‌شود و سپس چند ساعت در برابر حرارت بسیار بالا در حدود ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد. به طور همزمان سطح چوب در برابر بخار آب نیز قرار دارد تا از سوختن آن تحت تاثیر حرارت جلوگیری شود و بافت شیمیایی چوب بهبود پیدا کند.

پس از این مرحله چوب ترمو با استفاده از پیچ تایل به زیره‌های پلاستیکی متصل می‌شود. جنس زیره‌های پلاستیکی نیز کیفیت زیادی دارد و در برابر انواع فشار‌های کف مقاومت و تحمل کافی را داراست. همچنین تایل ترمو با محیط زیست سازگار است.

مزیت‌های استفاده از تایل ترمو

ترمو ویژگی‌های خاصی دارد و به همین دلیل در طراحی و اجرای انواع دکوراسیون‌ها نقش مهمی برعهده دارد. استفاده از این تایل ترمووود مزیت‌های خاصی برای استفاده کنندگان خواهد داشت که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • تایل ترمو در برابر حرارت یک عایق بسیار قوی است.
  • ترمو یک جاذب کاملاً قوی صدا است و به صورت عایق صوتی نیز عمل می‌کند.
  • به دلیل کیفیت زیاد، ترمو در برابر رطوبت مقاومت زیادی دارد و برای استفاده در مکان‌های مختلف مناسب است.
  • ترمو دارای ابعاد ثابت است و در برابر تاب خوردگی یا خمیدگی نیز مقاوم است.
  • وزن ترمو نسبتاً کم است و به راحتی می‌توان آن را نصب کرد.
  • ترمو عمر زیادی دارد و جابجایی آن به دلیل وزن کم به راحتی انجام می‌شود

تایل ترمو وود دارای چه ضخامتی است ؟

چوب ترمووودی که برای تهیه ی تایل ترمو مناسب است بایستی دارای ضخامت بیست میلی متر باشد با این توضیح ، ارتفاع پیچ نیز باید به ۴۰ میلی متر برسد. هر تغییری در این سایز می تواند باعث خرابی و آسیب جدی تایل ترمووودی شود که در زیر بار و فشار حاصل از رفت و آمد قرار گرفته است .

بهتر است قبل از خرید تایل ترمووود ابتدا در خصوص کیفیت ترمووودی که استفاده می شود ، زیره و پیچ بررسی های لازم را داشته باشید ما در شرکت آواچوب ، توانسته ایم با ارائه کیفیت و قیمت مناسب ، خیال شما را برای یک خرید مطمئن آسوده کنیم.

تایل ترمووود چه کاربردی دارد ؟

مدت زیادی است که تایل ترمووود را به جای موزائیک در کف استفاده می کنند به جهت فرآوری ترمو روی این تایل ها ، امکان آن که در فضای خارجی ساختمان ها نیز کار شود وجود دارد.همچنین گزینه ی مناسبی برای اجرا شدن در تراس و یا بالکن می باشد.

امروزه از تایل های ترمووود در حمام ، سونا و یا استخرها نیز استفاده می شود که گونه ی درختی که از آن بهره می گیرند. از نوع درخت اش می باشد این نوع تایل ها سبک بوده و به سهولت و  در اندک زمانی نصب می شوند و جابجایی آن نیز بسیار آسان است.

تایل ترمو در تمام محیط‌های داخلی و خارجی قابل استفاده است. جلوه طبیعی و زیبا و کیفیت زیاد ترمو باعث ماندگاری طولانی مدت آن می‌شود. ترمو در منازل و ویلا و همچنین محیط‌های خارجی به عنوان یک کفپوش کامل شیک و جذاب قابل استفاده است.

در اطراف استخر نیز می‌توان برای اجرای کفپوش از تایل ترمو استفاده کرد. تایل تهیه شده از چوب عش برای استفاده در کفپوش حمام و استخر‌های ورزشی کاربردی است. برای محیط‌های بیرونی که میزان رطوبت زیادی ندارند، می‌توان از ترمو درخت کاج استفاده کرد که زیبا و شکیل است.

تایل ترمو وود دارای چه تنوعی است ؟

این تایل های چوبی ترمو شده مطابق با گونه های درخت دسته بندی شده و کاربری های آن ها متفاوت می باشد.امروزه عمده ترین نوع تایل های ترمووود از درختان کاج و یا ترمو اش می باشد. که البته نوع درخت اش آن دارای استحکام بیشتری بوده و قیمت آن نیز بیشتر است.

ابعاد تایل ترمووود در بازار چیست ؟

به صورت استاندارد ابعاد تایل ترمو وود عمدتا ۳۰*۳۰ و یا ۳۰*۱۵ می باشد. این اندازه ها به دلیل آن در نظر گرفته شده اند که کمترین احتمال آسیب و شکستن را داشته باشد. وجود زیره ی پلاستیکی این تایل ها می تواند کمک نماید تا طول عمر بیشتری را از آن خود کنند. یک نوع از تایل ترمو وود در لهستان تولید می شود که از گونه ی درخت اش بوده و بدون زیره ی پلاستیکی کار می شود.

به این نوع از تایل ها گومی می گویند اگر بخواهید تایل ترمووود را در کف اجرا کنید نیازی ندارید تا زیر سازی خاصی انجام دهید و یا شاسی کشی از جنس فلز را انجام دهید. این کار با شکلی بسیار ساده توسط متخصصین این کار در اندک زمانی اجرا می شود. به جهت آن که تایل های ترمو وود در درون هم قفل می شوند نیازی به پبچ کردن آن ها در کف ساختمان نیست از طرفی هنگامی که نیاز به جابجایی و یا تعمیرات آن ها باشد به سهولت می توانید این کار را انجام دهید. اگر می خواهید تایل ترمووود با کیفیتی را خرید کنید و یا برای نصب و اجرای آن کمک نیاز دارید با شرکت آواچوب تماس بگیرید کارشناسان ما شما را یاری خواهند نمود.

نصب تایل ترمو

معمولاً برای نصب تایل ترمو به دلیل دارا بودن زیره پلاستیکی، نیازی به انجام زیر سازی فلزی نیست و هنگام نصب آسیبی به لایه‌های زیرین محل مورد اجرا  نمی‌رسد. همچنین نصب ترمو نیازی به میخ یا چسب نیز ندارد. بهتر است نصب ترمو را به یک فرد ماهر در این زمینه بسپارید تا روند و سرعت کار افزایش پیدا کند. البته برخی از تایل‌ها در داخل به راحتی در هم قفل می‌شوند اما برخی در هنگام نصب سخت‌تر قفل می‌شوند. برای نصب تایل‌هایی که به راحتی قابلیت قفل شدن دارند، می‌توان از یک نصاب غیرمتخصص نیز کمک گرفت.

شرایط نگهداری از ترمو

کفپوش ترمو کاربرد زیادی دارد و از کیفیت خوبی نیز برخوردار است. به همین دلیل باید برای افزایش دوام و طول عمر آن یکسری از موارد را رعایت کنید. در این صورت ایمنی تایل ترمووود بیشتر می‌شود و میزان آسیب دیدگی آن کاهش پیدا می‌کند. به انجام زیرسازی تایل دقت کنید تا جریان آب به راحتی به سمت فاضلاب هدایت شود و تایل تحت تأثیر رطوبت مستقیم قرار نگیرد. رنگ تایل را هر سه سال یک بار باید تمدید کنید. دقت کنید تا فشار‌های سنگین و یا نقطه‌ای بر روی تایل ایجاد نشود. با رعایت این مولرد تایل ترمو تا مدت‌های زیادی کارایی خود را حفظ خواهد کرد.

خرید تایل ترمووود

خرید ترمو نسبت به مصالح دیگر کفپوش ها مقرون به صرفه است. به دلیل عدم انجام هر نوع زیر سازی هزینه‌های اجرا و خرید تایل کاهش پیدا می‌کند. این تایل ها به کف آسیبی نمی‌زند و در مکان‌هایی که ملک شخصی نیستند، به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین تایل ها به دلیل عدم اتصال به کف، به راحتی جمع‌آوری می‌شوند. هنگام خرید تایل ترمووود حتماً از شرکت‌های معتبر و استاندارد خرید کنید. در هنگام انتخاب و خرید ترمو حتماً به ضخامت تایل خریداری شده دقت کنید تا کمتر از ۱۹ میلیمتر نباشد. زیره پلاستیکی مورد استفاده در تایل را نیز کنترل کنید و دقت داشته باشید تا از مواد کهنه ‌یا بی کیفیت تهیه نشود. پیچ‌های مورد استفاده در زیره تایل را نیز کنترل کنید تا پیچ مخصوص گالوانیزه باشد.

نتیجه ‌گیری

در این مقاله درباره تایل ترمو صحبت کردیم. ترمو چوب خام حرارت دیده است و دارای مقاومت فیزیکی و شیمیایی زیادی است. چوب ترمو و پس از قرار گرفتن در فرآیند تولید، کاربرد‌ها و مزایای متنوعی پیدا می‌کند. استفاده از این تایل‌ها به عنوان کفپوش رواج زیادی دارد و ابعاد تایل نیز معمولاً ثابت است.

بهتر است با استفاده از شرایط نگهداری گفته شده در مقاله میزان طول عمر و کارایی ترمو را افزایش دهید و در هنگام خرید نکات گفته شده را رعایت کنید. برای تهیه تایل ترمووود از شرکت‌ها و برند‌های معتبر اقدام به خرید نمایید تا در هنگام استفاده از این کالا، رضایت کافی را داشته باشید.در آوا چوب میتوانید خریدی مطمئن و با کیفیتی را داشته باشید.

خرید تایل ترمووود

چوب ترمو و یا همان ترمووود به فرآیندی گفته می شود که طی آن چوب را به همراه گرما و بخار آب فرآوری می کنند تا بتوانند طول عمر و مقاومت بهتری را در آن ایجاد نمایند این چوب کاملا طبیعی بوده و برای خشک شدن از هیچ ماده ی شیمیایی استفاده نمی شود به همین دلیل است که آن را سازگار با محیط زیست می دانند ترمووود این قابلیت را دارد که در فضاهای باز و داخلی کار شود زیرا فرآوری انجام شده بر روی آن ، این ویژگی را در آن ایجاد می کند که در برابر رطوبت و تغییرات جوی ، مقاوم باقی بماند و دچار آسیب هایی مانند تابیدگی و ترک نشده و زیبایی خود را حفظ نماید.

کاربرد تایل ترمووود چیست ؟

چوب ترمو را در موقعیت های متفاوتی می توان کار کرد ، از آن جمله در نمای ساختمان ، کف پوش های داخل و خارج ، ساخت چهارچوب درب و پنجره ، دیواره های سونا و به طور کلی در دکوراسیون داخلی، کاربرد بسیاری را دارد به همین جهت است که آن را به شکل های تایل ترمووود نیز در بازار چوب می توانید مشاهده نمایید. هنگامی که از ترمووود برای کف پوش استفاده می شود می بایست از نوعی باشد که دارای ضخامت لازم بوده و استحکام و دوام خوبی دربرابر رفت و آمد ها داشته باشد در صورتی که در فضایی بیرونی کار می شود نیز بایستی مقاومت لازم را در برابر رطوبت داشته و میزان وزن بالایی را تحمل نماید. شاید به همین دلیل است که تایل ترمووود ، گزینه ی بسیار مناسبی برای اجرا در فضاهای مرطوبی مانند حمام ، سونا و یا کناره های استخر می باشد همچنین مقاومت آن نیز در برابر نور خورشید بسیار بالا می باشد. به طوری که در مواجهه مستقیم با آفتاب ، دچار ترک و تابیدگی نمی شود

برای خرید تایل ترمووود چه نکاتی را باید مد نظر داشت ؟

این نکته را بهتر است متذکر شویم که قیمت تایل ترمووود را به صورت مترمربع محاسبه می کنند و به طور کلی در ابعاد ۳۰*۳۰ می باشد که در هر متر مربع یازده تایل قرار می گیرد این نکته می تواند به شما کمک نماید. تا هنگام خرید تایل ترمووود ، به میزان مورد نیاز سازه ی خود ، تایل تهیه کنید. کف پوش های ترمووود به جهت کیفیتی که دارند و فرایندی که برای خشک شدن و فراوری آن ها انجام شده است دارای مقاومت بالایی بوده و طول عمر طولانی دارند و با گذشت زمان از زیبایی ظاهری آن ها کاسته نمی شود تنها نکته این که مهم است مد نظر داشته باشید آن است که قبل از اجرای کف پوش ، زیر سازی آن را به خوبی انجام دهید. از طرفی رنگ ترمویی که برای تایل ترمووود استفاده می کنید می بایست مرغوب بوده و به خوبی تمامی جوانب آن را رنگ آمیزی نمایید. برای خرید تایل ترمووود می توانید با شرکت آواچوب تماس گرفته و ضمن بازدید از محصولات چوبی این شرکت در سایت چوب خاوران ، بر حسب نیاز سازه ی خود ، خرید خود را انجام دهید همچنین همکاران ما در این خصوص به شما مشاوره های لازم را خواهند داد.

کاربرد تایل ترمووود چیست ؟

تایل ترمووود دارای چه مزایایی است ؟

تایل ترمووود به جهت آن که ضد رطوبت می باشد قابل استفاده در فضاهای متفاوتی می باشد از طرفی این نوع از تایل ها دارای وزن کمی بوده و به سادگی قابل حمل هستند و می توان آن ها را در کمترین زمان ممکن نصب نمود بدون آن که ضایعاتی داشته باشد و نکته ی مهم آن که تایل ترمووود در مقایسه با تایل های دیگر دارای قیمتی مناسب و با صرفه ی اقتصادی می باشد. از تایل ترمووود می توان به عنوان پوششی زیبا و با دوام برای فضاهای بیرونی و تراس منازل استفاده نمود و به جهت تنوع طرح و رنگ در آن ، زیبایی طبیعی و خاصی را به محیط می دهد جنس چوب در تایل ترمووود می تواند بر کیفیت و مقاومت آن موثر باشد به عنوان مثال چوب اش ترمووود یکی از گزینه های مناسب با طول عمری بالا بوده و زیبایی چشم نوازی نیز دارد نکته ای که بایستی در نظر گرفته شود آن است که در صورتی که ازتایل های ترمووود استفاده می شود، باید زیر سازی و رنگ آمیزی آن به دقت انجام گیرد تا به مرور زمان دچار آسیب نگردد در غیر اینصورت برای بازسازی نیاز است که از پایه کار مجدد اجرا شود.

نصب تایل چوب ترمو در ابعاد مختلف

ترمووود های کف و یا همان کفپوش های چوبی ترمووود با مقاومت و ماندگاری بالای خود در شرایط مختلف بهترین چوبی است که ضمن استفاده از در فضاهای باز قابلیت نصب در تمامی فضاهای داخلی و خارجی ساختمان را دارد. ترمووود مناسب ترین چوب برای کف حمام و سونا و جکوزی و همچنین بهترین چوب برای کناره استخر ها می باشد. ترمووود و تایل های سقف و کف ترمووود در برابر نفوذ آب و پوسیدگی کاملا مقاوم و مستحکم بوده و در برابر آفتاب هم با ساختار شیمیایی خاص خود خشک و یا ترک نمی خورد و دوام بالایی دارد. تایل ترمووود و موزاییک های چوب ترمو در ابعاد 30 در 30 بوده که به چوب های ترمووود فضای باز و بسته می باشند. یعنی یک متر مربع ترمووود برابر است با 11 عدد تایل 30 * 30 ترمووود. گونه این چوب  ترمووود کاج فنلاند می‌باشد.

ترمووود چوب های درمان شده با حرارت و گرما و بخار مقاوم و مستحکم در برابر رطوبت و عوامل محیطی می باشد.  کفپوش ترمووود نوع خاصی از کفپوش است که می تواند در فضاهای پر رفت و آمد به دلیل استحکام بالا مورد استفاده قرار گیرد. این کفپوش به دلیل اینکه از چوب ترموساخته شده است، می تواند چندین سال بدون افت کیفیت مورد استفاده قرار گیرد. برای نصب این محصول حتما باید زیرسازی صورت گیرد و همچنین اگر پس از اینکه کفپوش نصب گردید از رنگ ترمواستفاده شود می تواند طول عمر مفید محصول را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.این تایل ها دارای زیر سازی پلاستیکی بوده که مانع از تماس مستقیم سطح چوب با زمین می شود. نصب آنها بسیار ساده بوده و توسط افراد غیر متخصص نیز قابل اجرا می باشد.

ترمووود کف

ترمووود کف چیست ؟ مزایای استفاده از ترموود کف چیست ؟ بی شک این سوالاتی میباشدکه در ذهن شما میباشد آوا چوب این سوال شما را با کم ترین زمان ممکن به شما عزیز پاسخ خواهد داد ترموود ها همان طور که در مقاله ترمووود گفته شد ترمو ها دارای زیبایی بسیار بالایی میباشد که در تمامی فضا ها میتوان از آن استفاده نمود داشتن یک فضای زیبا میتواند برای شما  ایجاد انگیزه نماید اما برای داشتن این نمای زیبا باید شما در آن رابطه مطالعات لازم را داشته باشید تا بتوانید خرید مناسبی را داشته باشید آوا چوب ارائه دهنده انواع ترمووود کف با کم ترین هزینه با بهترین کیفتی میباشد

با ما در ادامه همراه باشید 

قیمت ترمووود کف

همان طور که خود میدانید در این نوسانات بازار نمیتوان به صورت ثابت به شما عزیزان قیمت ثابتی را اعلام نماییم که شما تنها با تماس با کارشناسان ما میتوانید از قیمت ها ترموود های کف اطلاع داشته باشید اما قیمت های ترموود ها به نسبت کیفیت و مقاومتی که خواهند داشت بسیار مناسب میباشد. تعیین قیمت های ترمووود به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آن میتوان به نوع چوبی که آن را ترمو میشود اشاره مینماییم. این که ایا این چوب پهن برگ میباشد و یا سوزنی برگ از مواردی که میتوان به عنوان مورد بعدی که در تعین قیمت های ترمووود کف تاثیر داشته باشد ضخامت مقطع سطحی میباشد. همان طور که خود میدانید ترموود ها دارای ضخامت های متفاوتی میباشد مثلا :۱۹ ،۱۶،۲۶،۲۴ میل خواهد داشت. در فرایند ترمو بروی سطح ترمو نوعی ابزار ثبت نصب خواهد شد. تعین قیمت های ترمو به نوع این هم میباشد بر فرض مثال: مقطع ترمو چهار تراش (shp) به نسبت فاق زبانه و یا UTV،STP،UTS قیمت مناسب تر و پایین تر خواهد بود

نحوه اجرا ترمووود کف 

در صنعت چوب سازی ترمووود ها را میتوانید به حالت تایل هم به کار بگیرید اما اگر بخواهید این کار را انجام ندهید میتوانید برای زیرسازی ترمووود ها موارد مورد نیاز را از چوب فروشان دریافت نمایید قیمت های این زیرسازی ها از ۵۰ تومان تا ۷۰ تومان میباشد که باید به نسبت کیفیت آن ازان و یا گران بودن را بسنجید.

قیمت ترمو ایرانی کف با فنلاند متفاوت میباشد ؟

همان طور که در بالا به آن پرداختیم قیمت ها ترمو ها با یک دیگر متفاوت میباشد و عواملی که تعین قیمت بسایر تاثیر گذار میباشد را هم ذکر نمودیم همانطور که در مقاله ترمووود ها ذکر نمودیم ترمو های انواع مختلفی دارد ایرانی و فنلاندی و سوئدی و… قیمت های ترموود های ایرانی به‌نسبت ارزان تر از دیگر ترمو ها میباشد اگر که به فرق این دو نوع وافق نیستید ما به طور کامل با عکس های مربوطه در مقاله ترمووود این مورد را ذکر کرده ایم پیشنهاد میکنیم مراجعه نمایید.

برای مطالعه در رابطه با ترمو ها به مقاله ترمووود مراجه نمایید

خرید تایل ترمووود | فروش و قیمت انواع تایل در تهران

فروش و قیمت انواع تایل در تهران اگر به دنبال یک متریال درجه یک ، دوستدار محیط زیست و با دوام و با نصب آسان جهت کفپوش تراس سبز یا بام سبز خود هستید،

تایل ترمو بهترین گزینه برای شماست. تایل ترمووود محصولی جدید ، مدرن و کاملا طبیعی می باشد. نصب موزاییک ترمووود بسیار آسان است و نیازی به زیرسازی با چوب زیرکار و قوطی ندارد. تنها کاری که باید قبل چیدمان این موزاییک ها انجام شود این است که از تراز بودن سطح زیرین مطمئن شده و شیب کف را به سمت کفشور چک نمایید نصب و جم کردن این محصول توسط یک فرد عادی و به کمک زیره پلاستیکی تایل امکان پذیر است. زیره پلاستیکی تایل هم از جنبه نصب تایل ها به یکدیگر کاربردی هستند.

موارد استفاده تایل ترمووود

سطح هموار و زیبای این تایل چوبی در تمام شرایط آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار است. استفاده از تایل چوب ترمو دور استخر، محیط باغ ویلا شما را به یک منظره جذاب و فانتزی بدل می کند. همچنین طراحی تراس و بالکن کوچک شما را در محل کار کامل کرده و محیطی دلچسب برای فراغت از مشکلات روزانه برای شما ایجاد می نماید. همچنین تایل ترمووود در ایجاد مسیر های جذاب برای باغ ها و نیز رستوران های روباز در روف گاردن ساختمان های بلند  و استخر ترمووود کاربرد دارند. در مراکز خدماتی لوکس همچون کافی شاپ و اسپا نیز بهره بردن از موزاییک ترمووود تاثیر بسزایی در ذهن مشتریان آن مرکز از خود بجای می گذارد.

مشاوره رایگان

نیاز به اطلاعات بیشتری دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید . ۰۲۱-۳۳۲۸۴۵۱۱ جهت دریافت اطلاعات کامل از محصولات با کارشناسان مجموعه آوا چوب در ارتباط باشید.

با کفپوش ترمووود از طبیعت زیر پای خود لذت ببرید

عرشه برای لذت بردن، به همان اندازه عملکرد، ایجاد می شود، بنابراین احساس سطح چوب مهم است. محصولات کفپوش ترمووود ابریشمی صاف به لمس می باشد. درمان ما همچنین هدایت حرارتی چوب ترمو را کاهش می دهد، به طوری که چوب در لمس راحت است، حتی در شرایط بسیار گرم. از آنجا که NO مواد شیمیایی مورد استفاده در فرایند تولید وجود دارد، و به این دلیل که چوب کاملا رزین یا زمین است. شما می توانید با دست و پا زدن با رانندگی راحت و راحت، حتی در داغ ترین روزها.

چوب عرشه ترمووود، ساخته شده توسط وودمستر، ترکیبی از دوام عالی با ظاهر شیک و مهمتر از همه، بدون خطرات بهداشتی مواد شیمیایی است. دوام یکی از مهمترین ویژگی های هر محصول بسته بندی شده است. ترمووود گرمادیده محصول جامد را به طور قابل توجهی از مقاومت در برابر انقباض تشکیل می دهد. عمر قابل استفاده آن به طور قابل توجهی طولانی تر از چوب غیر معدنی است. ThermoWood کلاس I-II را برای مقاومت در برابر انقراض رتبه بندی می کند؛ طول عمر مفید آن سالها بیشتر از سایر محصولات چوبی است که هر دو درمان یا بدون درمان هستند. و به عنوان یک مزیت اضافه شده، چون میزان رطوبت WarmDeck نصف سایر محصولات چوب است، تقسیم، چرخش و چرخش سطحی ناشی از اشعه ماوراء بنفش کمتر از سایر محصولات چوب است.

ما توصیه می کنیم سطح درمان تخته های کف پوش. بدون درمان، سطح چوب درمان شده به دلیل اشعه ماوراء بنفش به رنگ خاکستری تبدیل خواهد شد. پیوست های کلیپ پنهان ما یک ظاهر شیک و به پایان رسید. علاوه بر تابلوهای مخصوص تابلو فرش، ما محصولات دیگری را برای تولید نرده ها و سایر سازه های باغی به کار می بریم.

تایل ترمو

تایل های چوبی در ابعاد   30×30 و   30×15 مناسب کفپوش فضای باز می باشند.ونه این چوب  ترمو کاج فنلاند می باشد. فرآوری شده جهت بالا بردن مقاومت آنها در برابر رطوبت و عوامل محیطی استفاده شده است. این تایل ها دارای زیر سازی پلاستیکی بوده که مانع از تماس مستقیم سطح چوب با زمین می شود. نصب آنها بسیار ساده بوده و توسط افراد غیر متخصص نیز قابل اجرا می باشد.

کاربردهای تایل ترمووود

امروزه از تایل ترمووود به جای موزائیک و یا سیمان در کف پوش استفاده می کنند این تایل ها بسیار شیک بوده و می تواند زیبایی خاصی را به فضای داخلی و یا حتی فضای بیرون خانه ایجاد کند به عبارتی فرشی از جنس چوب به حساب می آید که گرما و لطافت چوب را به همراه دارد به طور معمول از چوب درختان اش و کاج برای تولید چوب ترمووود استفاده می کنند که برای تایل ترمووود بسیار مناسب می باشند. این تایل ها دارای یک لایه ی پلاستیکی در قسمت زیرین می باشد که برای اتصال قسمت رویی تایل به این لایه پلاستیکی از پیچ های گالوانیزه استفاده می شود. از آن جایی که این پیچ ها رنگ ناپذیر هستند بنابر این به مرور زمان کیفیت کار را خراب نمی کنند و زیبایی اولیه باقی خواهد ماند یکی از نکاتی که در‌خصوص تایل ترمووود مطرح است آن است که نصب این نوع کفپوش بسیار ساده می‌باشد و شاید بتوان با صرف حدود یک ساعت زمان یک متر مربع از آن ها را اجرا نمود. در‌صورتی که در دو جهت متفاوت نصب تایل ها را انجام دهید می‌توانید تصویری زیبا تر را در کف ساختمان ایجاد نمایید در صورتی که تصور کردید رنگ تایل ترمووود پس از مدتی کمرنگ شده و جلای اولیه را ندارد می‌توانید تنها با یک تکه پارچه و رنگ مخصوص چوب آن را نو کرده و جلوه ی زیبایی به آن ببخشید.

روش نصب تایل ترمووود چیست؟

تایل ترمووود شامل شش یا چهار تکه ی برش خورده به ابعاد ۱۵ یا ۳۰ است که به کمک پیچ به زیره ی پلاستیکی متصل می شود به طور معمول تایل ترمووود در اندازه های استاندارد ۱۵*۳۰ و ۳۰*۳۰ به بازار عرضه می شود نکته ای که در این جا مطرح است آن است که هنگام نصب کف پوش الوار ترمووود می بایست آن ها را به شکلی موازی و در کنار یکدیگر قرار می گیرند اما در خصوص تایل می توان با تغییر جهت دادن ، زیبایی خاصی را در نمای ایجاد شده در کف به وجود آورد امروزه تایل ترمووود جایگزین مناسبی برای الوارهای ترمو شده می باشند زیرا مقاومت بسیار بالاتری داشته و طرح و نقش زیباتری را بر روی کف ایجاد می کنند

روش نصب تایل ترمووود چیست؟

کاربری زیره پلاستیک تایل ترمووود | کاربردهای تایل ترموود

لایه ی پلاستیکی که در قسمت زیرین تایل ترمووود استفاده می شود باید از مواد مرغوب باشد اگر از مواد کهنه استفاده شود می تواند کیفیت کار را بسیار پایین آورده و ایمنی بهداشت را در فضای ایجاد شده به شدت کاهش دهد این زیره ها دارای ابعاد ۳۰* ۱۵ بوده و سبک وزن هستند اما به خوبی بار و فشار را متحمل می شوند از طرفی بایستی از پیچ های گالوانیزه ای که با کمک رنگ کوره ای ضد زنگ شده اند استفاده شود تایل های ترمووود را برای فضای داخلی و خارجی استفاده می کنند بنابر این بایستی مقاومت مناسبی به خصوص در مواقعی که در فضای باز هستند از خود نشان دهند در صورتی که پیچ ها ضد زنگ نباشند می توانند با نفوذ آب و رطوبت دارای زنگ زدگی شده و به تایل های ترمووود آسیب جدی را وارد نماند. شاید بتوان به جرات گفت که تایل ترمووود امروزه کاربردی تر از موزائیک های قدیمی و یا سنگ می باشند و مزیت آن نسبت به موزائیک ها آن است که نیازی نیست که کنده کاری صورت گیرد و یا قبل از اجرای تایل ترمووود بخواهید کف را سیمان کنید استفاده از تایل ترمووود اش برای فضاهایی مانند سونا و حمام امکان پذیراست.

چه عواملی بر قیمت تایل ترمووود موثر است ؟

این نکته را بایستی مد نظر داشته باشید که در هر تایل ترمووود ، ضخامت آن بیست میلیمتر می باشد ، پیچ های مخصوص تایل ترمووود نیز دارای ضخامت بیست و پنج میلی متر است به طوری که ضخامت لایه یی پلاستیکی و پیچ روی هم به چهل میلی متر می رسد. در صورتی که هنگام اجرا ضخامتی بیشتر اجرا شود این احتمال وجود دارد که چوب و تایل ترمووود دچار شکستگی و یا ترک شود و یا در قسمت پیچ ها سوراخ ایجاد شود، توصیه می شود پس از آشنایی کامل با کاربردهای تایل ترمووود و خرید آن از شرکت آواچوب ، کار نصب و اجرای آن را نیز به کارشناسان فنی ما بسپارید تا تایل ترمووود با کیفیت را به بهترین شکل ممکن برایتان اجرا نمایند.