لمبه در اصطلاح به چوب یا مصالحی گفته می شود که با پیوستن به هم قابلیت ایجاد سطوح عریض و مسطح را دارند. این واژه فارسی بوده و از جمله اصطلاحات معماری ایرانی می باشد. این چوب می تواند تعاریف و کاربرد های متفاوتی داشته باشد. درواقع به قرنیزها و الوارهای چوبی که هرکدام کاربرد متفاوتی در ساختمان سازی دارند نیز گفته میشود.

این چوب یکی از پرطرفدارترین دیوار پوش‌هاست که بسیار در سازه‌های ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع پوشش بیشتر در سقف خانه‌های شمال کشور استفاده می‌شود. به طوری که بیشتر خانه‌ها در شمال از این چوب ساخته شده‌اند. این چوب معمولا ساخته شده از برش‌های چوب درخت کاج است.

دلیلش هم آن است که چوب کاج هم قیمت ارزان‌تری دارد و هم در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد. علاوه بر آن در برابر حشرات هم از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع چوب یکی از مناسب ترین انواع چوب برای لمبه به شمار می رود. با ما همراه باشید تا مطالب بیشتری را درمورد این چوب با شما به اشتراک بگذاریم. این چوب از دیگر محصولاتی می باشد که آوا چوب  با ارزان ترین تعرفه به مشتریان عزیز ارائه مینماید.

در دنیای امروزی برای ساخت و ساز،زیبایی یکی از ویژگی هایی میباشد که به آن پرداخته میشود.متریال های گوناگونی به وجود آمده است تا این زیبایی و شکوه خاص را با مزایای منحصر به فرد دو چندان کند.استفاده از این چوب در این میان از محبوبیت خاصی در دیوار پوش های ساختمان های ایرانی را برخوردار است.همچنین برای سقف های کاذب هم مورد استفاده قرار میگیرد.

خرید لمبه چوبی

در ساختمان سازی از مصالح گوناگون استفاده می کنند که یکی از این وسایل پر کاربرد انواع چوب می باشد. این چوب، ورقه های چوبی هستند که در ضخامت و اندازه مشخص برش می خورند. این وسایل با توجه به جنس و اندازه به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام دارای ویژگی ها و مشخصات مخصوص به خود هستند.

را خریداری کنید. مهم ترین نکته در خرید لمبه چوبی، مبحث قیمت می باشد. این چوب ها در ساختمان سازی نقش مهمی دارند.  این تجهیزات وقتی کنار هم قرار گیرند یک سطح صاف ایجاد می کنند.

به همین جهت در صنعت ساختمان سازی برای پوشش سقف یا دیوار استفاده می شوند. این ورقه ها را با چوب درختان مختلف نظیر کاج تهیه می کنند. این ورقه های چوبی ظاهر جذابی دارند، به همین خاطر فضای داخلی ساختمان را زیباتر می کنند. خوشبختانه امروزه مراکز مختلفی وجود دارد که انواع این چوب را با کیفیت و قیمت های مختلفی عرضه می کنند.

بهره مندی از این مصالح چوبی در ساخت و ساز مزایای زیادی در بر دارد. به عنوان مثال این چوب ها در برابر نفوذ حشراتی مانند موریانه ها بسیار مقاوم هستند. به علاوه با محیط زیست سازگار می باشند. این مصالح به دلیل برخورداری از ساختار خاص به راحتی نصب می شوند. در ساخت این تجهیزات از متریال های طبیعی مانند چوب بهره می برند، بنابراین استفاده از آن ها برای سلامتی انسان خطرناک نیست.

 

 از لمبه ها به چه اشکالی میتوان استفاده نمود؟

از این چوب روسی همانند کناف و یا ورق های کامپوزیت میتوان اشکال متفاوتی ساخت این ساختار به دلیل تکه تکه بودنش دارای ضریب انبساط پایین میباشد شکل این چوب، کم وزن بودن آن و همچنین نصب آسان آن باعث شده تا از این چوب برای ساخت سقف های بزرگ و بدنه های عریض استفاده میشود چوب روسی ، پروفیل های چوبی هستند که با اتصالات مختلفی که در آن ها کار گذاشته شده است در یکدیگر چفت می شوند.

این پروفیل های روسی به راحتی قابلیت نصب و همچنین مونتاژ شدن دارند و بنابراین در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی و دکورهای خارجی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند در چوب روسی کاربردهای بسیاری دارد برای مثال می توان از آن برای ساخت سونا استفاده کرد همچنین برای ساخت انواع سقف ها و دیوارهای کاذب، پارتیشن چوبی، ام دی اف، کفپوش ها گوناگون و غیره استفاده می شود.

به طور کلی این نوع فرآورده های چوبی از متریال مختلفی از جمله چوب، فلز، فایبرگلاس و  PVC ساخته می شوند که در این میان، نمونه های چوبی آن جزء پرکاربرد ترین بوده و همواره مورد توجه طراحان و معماران قرار گرفته است. ساخت لمبه با هر چوبی امکان پذیر است؛ اما نکته حائز اهمیت در اینجا، قیمت و کیفیت چوب مورد استفاده در ساخت این فرآورده های چوبی است.

مناسب ترین چوب برای ساخت این چوب ها، چوب روسی است. از مزایای چوب روسی برای تهیه این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضریب انبساط پایین چوب روسی و تکه تکه بودن آن
  • قابلیت نصب آسان این قطعات چوبی
  • کم وزن بودن چوب روسی
  • استفاده برای ساخت سونا
  • قابل استفاده در پارتیشن، ام دی اف، کفپوش و …

لمبه چوبی

انواع لمبه 

 این مدل چوب ها به نوعی در انواع مختلفی میباشد و دارای  موارد مختلفی میباشد چوبی ،فلزی، پلاستیکی و….. و هر یک از این چوب ها در نوعی دارای قیمت های متفاوتی میباشد  برای استعلام قیمت با ما در ارتباط باشید.برای انواع لمبه میتوان به لمبه pvc ، لمبه mdf ،لمبه چوب پلاست و لمبه درخت کاج اشاره کرد.نوعی از آن ها از نظر ظاهری به شکل v میباشند.

کاربرد لمبه چوبی چیست؟

در ساخت و ساز و طراحی داخلی منازل مسکونی و ویلا ها، از فرآورده های چوبی استفاده می شود. در این میان این چوب ها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. از جمله کاربردهای  این چوب در ساخت و ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده به عنوان سقف کاذب
  • کاربرد آن به عنوان دیوار پوش
  • تزئین داخل آلاچیق ها، خانه باغ ها و ویلاها
  • کاربرد آن به عنوان پارکت و کفپوش در ساختمان
  • استفاده به عنوان قرنیزهای سقف

خواص لمبه روسی 

چوب روسی دارای ظاهری زیبا و یکدست است و همچنین از استحکام و دوام بالایی برخوردار است. چوب روسی به دلیل آن که قابلیت مونتاژ شدن دارد می توان در هر زمان اقدام به جمع آوری و سپس نصب  در محیطی دیگر نمود لمبه روسی پرتابل است و می توان از آن در نقاط مختلف استفاده نمود.

این چوب دارای ظاهری زیبا و چشم نواز است. در طرح ها و انواع رنگ ها و اشکال گوناگون ارائه می شود. این چوب را می توان در سقف خانه، دیوار، آشپزخانه و یا لوازم چوبی خانه همچون کتابخانه، قفسه، میز و غیره استفاده نمود.همینطور قیمت چوب روسی بر اساس مترمکعب حساب میشود.

کشور روسیه به دلیل داشتن جنگل های زیاد، یکی از صادر کنندگان چوب است. چوب های روسی به دلیل قیمت مناسب و کیفیت چشمگیری که دارند، همواره مناسب ترین گزینه در تولید فرآورده های چوبی می باشند. چوب روس دارای استحکام زیادی بوده و قابلیت مونتاژ شدن دارد؛ همچنین این چوب دارای ظاهری زیباست، به همین دلیل در طراحی داخلی منازل و ویلا ها همواره مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مزایای این محصولات چوبی می توان به مقاومت آن در برابر رطوبت و حشرات اشاره کرد؛ به همین دلیل در سقف بسیاری از منازل شمال کشور، آلاچیق ها و درب های ورودی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

لمبه چوبی

لمبه روسی از چوب چه درختانی تهیه میشود ؟

چوب روسی از چوب درختان مختلفی تهیه می شود این درختان در کشور روسیه می رویند و از درختانی مانند کاجف نراد و غیره تولید می شود در برابر رطوبت و انواع ضربه و برخورد مقاوم است

و دیرتر دچار پوسیدگی و فرسودگی می شود از آنجا که از چوب روسی تهیه می شود، فاقد درون چوب است و همچنین مجاری صمغی ندارد این چوب  وزن سبکی دارد و می تواند فشار بالایی را تحمل کند طول عمر چوب روسی بالاست و از دوام و استحکام مناسبی نیز برخوردار است.

مشخصات فنی لمبه 

۱:لمبه ۱۰سانت دارای ضخامت ۱۳ و یا ۱۶ میلمتر و طول ۳۰۰ سانتی متر می باشد (کاج روسی )

۲:لمبه ۱۵ سانتی هم همانند تخته روس۱۰ سانت میباشد

۳:لمبه uts ضخامت ۱۶ میل و ۱۹ میل میباشد

که یو تی اس ها هم می شود بر روی ترمووود ایرانی، فنلاندی و روسی هم قابل اجرا می باشد.

لمبه چوبی

نصب لمبه چوبی

نصب این چوب دارای مراحل مختلفی است که می‌خواهیم در این بخش به آن بپردازیم. مرحله نصب نیازمند مهارت و دقت بالایی است تا نتیجه کار زیبا و شیک شود. با این تفاسیر شما به یک نصاب ماهر و کاربلد برای نصب نیاز دارید تا یک کار بسیار زیبا تحویل بگیرید. مراحل نصب شامل موارد زیر است:

بررسی زیرسازی جهت نصب چوب‌های زیرسازی

زیرسازی شما از دو حالت خارج نیست. یا گچ و سیمان است یا فلز. در هرصورت شما باید دور تا دور محیط کارتان را با چوب زیرسازی نصب کنید. بعد هر 50 سانتی متر یکبار، برای خالی نبودن بین چوب ها، ترجیحا یک چوب زیرسازی کنید. اگر شما این چوب را به صورت عرض نصب می‌کنید، زیرسازی باید طول باشد. و بالعکس آن وقتی این چوب به طول نصب می‌شود، زیرسازی آن باید عرض باشد. دلیل این کار هم این است که طول و عرض باید در جهت مخالف هم مثل یک علامت مثبت باشد تا بهتر بتوانند همدیگر را نگه دارند.

برای نصب سقف این چوب هات زیرسازی باید به صورت افقی نصب شوند و برای کسب اطمینان بیشتر، یک سری چوب‌ها هم عمودی نصب شده‌اند. در نهایت کار اصلی توسط چوب‌های افقی انجام می‌شود. این چوب هم به صورت افقی نصب و اجرا می‌شود. در نصب سقف کاذب مرحله درزگیری بعد از نصب این چوب باید انجام شود. چسباندن لمبه از انتها و شروع به سقف یا دیوار درست نیست.

برای عدم باد کردن و کنده شدن چوب‌هایتان، باید درز انبساط را درنظر داشته باشید تا با رسیدن رطوبت به سازه اتفاق‌هایی مثل همان باد کردن و کنده شدن برایشان نیفتد.  درزگیری برای کف خانه با قرنیز قابل انجام است. برای قسمت‌های گوشه هم توسط فتیله‌ها و قسمت‌های نبش، نبشی چوبی انجام می‌دهند.

قرنیز و فتیله چوبی

سمباده کردن لمبه  قبل از نصب باید حتما انجام شود. برای بالا رفتن کیفیت کارتان، باید چوب ها را روی میز کارتان سمباده و بتونه کنید. بعد از اینکه زیرسازی را انجام دادید، رنگ یک دست را هم تمام کنید تا فقط مرحله لکه گیری بماند. مرحله لکه گیری هم به راحتی روی سقف و دیوار قابل اجرا است. سمباده و رنگ کردن روی سقف یا خود چوب، علاوه بر اینکه بسیار وقت‌گیر و سخت است، کیفیت کار را پایین می‌آورد.

هنگام خرید لمبه چوبی به چه مواردی باید توجه داشته باشیم؟

در هنگام خرید لمبه چوبی باید به یک سری پارامتر توجه داشته باشید، در این صورت می توانید انتخاب درستی انجام دهید. در درجه اول بهتر است با متخصصین مربوط در این زمینه مشورت کنید. متخصصان در مورد بهترین نوع این چوباطلاعات زیادی در اختیارتان قرار می دهند. به علاوه می توانید با مشورت با مشاورین، لمبه های چوبی را با توجه به نیاز پروژه مد نظرتان خریداری کنید. در خرید این فرآورده های چوبی باید فضا و متراژ مورد نظر و ضخامت لمبه را در نظر بگیرید. بهتر است زیر ساز مناسبی برای اجرای پروژه خریداری کنید‌.

این محصولات باید ظاهری مناسب داشته باشند و در برابر شرایط آب و هوایی گوناگون مقاوم باشند. همچنین بهتر است به دوام و ماندگاری این تجهیزات توجه کنید. لمبه ها باید در برابر تخریب و تغییر شکل مستحکم بوده و وزن پایین و قابلیت مونتاژ داشته باشند. امروزه از این تجهیزات برای طراحی معماری داخلی استفاده می کنند. در صنعت دکوراسیون زیبایی اصل مهمی است، به همین جهت لمبه ها باید از ظاهری زیبا و در عین حال طبیعی برخوردار باشند. این فرآورده های چوبی از پرطرفدارترین پوشش های دیوار، سقف و کف هستند.

به علاوه در برابر پوسیدگی و آسیب دیدگی مقاوم می باشند. از آنجایی که عایق گرما و سرما هستند، بهترین پوشش برای دیوارها می باشند. در نهایت باید قیمت لمبه ها را مدنظر قرار دهید‌. قیمت یک فاکتور مهم در تمایل به پرداخت مشتریان است، بنابراین هرچه کیفیت و قیمت مناسب تر باشد افراد تمایل بیشتری به خرید این تجهیزات پیدا می کنند.

لمبه وارداتی به چه چوبی می گویند؟ 

این فرآورده های چوبی با استفاده از بهترین درختان تهیه می شوند. لمبه های وارداتی به چوب هایی می گویند که از کشورهای خارجی وارد ایران می شوند. این تجهیزات بیشتر با چوب های روسی تهیه شـده و از کشور روسیه صادر می شوند. این فرآورده ها با چوب های روسی نظیر؛ بلوط، نراد و ساسنا و… به مرحله تولید می رسند.

چوب های روسی در کشور ما کاربرد بسیار زیادی دارند. این چوب ها بسیار پر طرفدار هستند و مورد استقبال نجاران قرار گرفته اند‌‌. لمبه وارداتی قیمت بیشتری نسبت به سایر موارد مشابه داخلی دارد. این محصولات چوبی قابلیت های زیادی دارند. به عنوان مثال در صورت نیاز می توانید آنها را جمع کرده و به مکان دیگر انتقال دهید.

همچنین دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ رنگ، مدل و طرح هستند. این چوب های وارداتی را می توانید روی هر سطحی اجرا کنید. در واقع به دلیل برخورداری از ساختاری ویژه، از لحاظ اجرا با هیچ محدودیتی مواجه نیستند.

معنی لمبه

در لغت نامه این چوب در معنا های مختلفی میباشد اما هدف آوا چوب به معنای پروفیل های چوبی میباشد که از اتصال لمبه ها به یک دیگر یک نما را به صورت کامل پوشش میدهد.
اما این چوب با توجه به اینکه به اسانی قابل مونتاژ می باشد. به سرعت جای خود را در صنعت ساختمان سازی باز نمود اما اگر بخواهیم به دیگر معنا های تخته چوب اشاره کنیم.
ما در این سایت معنای مرتبط را به صمع شما عزیزان خواهیم رساند چوب لمبه به نوعی به معنی قرنیز هایی که دور تا دور دیوار ها هم استفاده میگردد نیز هم قرنیز گفته میشود.

چه رنگی روی لمبه استفاده میشود ؟

همان طور که در بالا به آن پرداختیم از هرنوع چوبی میتوان لمبه ایجاد نمود به همین دلیل برای انتخاب رنگ باید به نوع چوبی که از آن تخته روسی تهیه شده است دقت نمایید عموما از چوب روسی برای ایجاد لمبه استفاده مینمایند. جهت کاربرد های مختلف این نوع مصنوعات چوبی، می توان از نوع رنگی آن ها استفاده کرد. برای ایجاد نمونه های رنگی، بهترین روش، استفاده از رنگ های طبیعی با فرمولاسیون گیاهی به جای رنگ های مصنوعی و صنعتی است. از مزایای رنگ های گیاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم آسیب رسانی به بافت چوب
  • کاهش هزینه ها (در گذشته برای رنگ کردن چوب از سیلرکیلر استفاده می شد که نوعی مواد شیمیایی است)
  • جذابیت و زیبایی دو چندان رنگ های گیاهی نسبت به رنگ های مصنوعی

آوا چوب در تهیه این چوب همواره رنگ های گیاهی را ترجیح می دهد؛ بنابراین ممکن است از این نظر اختلاف قیمتی به وجود بیاید، زیرا افزایش کیفیت و ماندگاری کار با قیمت آن نسبت مستقیم دارد. برای اطلاع از جزئیات و قیمت ها به وب سایت آواچوب مراجعه کرده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت روز لمبه چوبی 

اگر به دنبال قیمت های چوب میباشید باید در نظر داشته باشید که باید به صورت بروز استعلام نمایید با توجه به نوساناتی که در بازار ایران میباشد نمیتوان به صورت ثابت قیمتی را به شما عزیزان بیان کرد.در نظر داشتـه باشید که لمبه همان طور که در بالا گفته شد دارای کاربرد بسیاری میباشد در ادامه برخی موارد استفاده لمبه را به شما عزیزان نمایش میدهیم .

مراکز معتبر خرید لمبه چوبی

امروزه مراکز گوناگون به صورت آنلاین و حضوری شروع به فروش انواع فرآورده های چوبی مانند لمبه کرده اند. برای خرید این فرآورده های چوبی باید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از کیفیت و قیمت آن مطمئن شوید.

خوشبختانه در کشورمان مراکز معتبری وجود دارد، به همین دلیل مشتریان می‌ تواند به آسانی به صورت آنلاین محصولات مورد نیاز خود را سفارش دهند. همچنین می توانید به نزدیک ترین مرکز فروش لمبه چوبی مراجعه کرده و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. مراکز معتبر فروش لمبه چوبی باید بیش از هرچیزی رضایت مشتری را مد نظر قرار دهند.

بهتر است به مراکزی مراجعه کنید که قیمت و کیفیت محصولات خود را تضمین کند. به علاوه به مشتریان خدمات پس از فروش ارائه دهد. اگر سعی دارید در زمان خود صرفه جویی کنید می توانید به جای خرید حضوری به سراغ خرید آنلاین بروید. زیرا این روش هم وقت کمتری می گیرد و هم بسیار آسان است.

جمع بندی

در صنعت ساختمان سازی، معماری و طراحی داخلی و نمای بیرونی ساختمان، همواره محصولات زیادی از جمله این چوب مورد استفاده قرار می گیرند؛ اما در این میان، لمبه های چوبی به دلیل زیبایی و کاربردی که دارند، همواره مورد توجه طراحان قرار گرفتـه اند. از جمله مزایا میتوان به عایق سرما و گرما بودن، داشتن مقاومت ویژه در برابر رطوبت و حشرات و همچنین مقاومت در برابر پوسیدگی و آسیب دیدگی می توان اشاره کرد. شما می توانید برای ثبت سفارش و استعلام قیمت محصول مورد نظر به وب سایت آوا چوب مراجعه کنید .

لمبه چوبی یک روش بسیار خوب برای درست کردن سقف و دیواره‌هاست. این روش هم زیبایی خانه را دوچندان می‌کند هم باعث عدم ورود حشرات موذی و جانوران می‌شود. لمبه چوبی در همه جا و همه منازل قابل اجراست که باعث بهتر شدن ظاهر منزل و زیبایی آن می‌شود. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت بـرده باشید. ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید.

سوالات متداول

  • مزیت رقابتی شما نسبت به دیگر فروشگاه ها چیست؟

برای دریافت پاسخ سوال خود به صفحه فرآورده های چوبی گودرزی مراجعه فرمایید.

  • موارد استفاده از لمبه وارداتی چیست؟

این تجهیزات برای ساخت سقف های کاذب ،تولید کتابخانه، میز تحریر، آلاچیق و قفسه های چوبی و… مورد استفاده قرار می گیرند. در حقیقت این چوب های وارداتی به دلیل تنوع زیاد، پاسخگوی کاربردها و نیازهای گوناگون هستند.

منابع

kingwood ,choobfaraz

آوا چوب