آواچــــــــــــوب
AVACHOOB

چوب روسی برای مبلمان | ساخت مبلمان چوبی با استفاده از چوب روسی

چوب روسی یکی از انواع چوب هایی است که در ایران به فروش می رسد و در صنایع مختلف به کار می رود. در کل چوب دارای انواع مختلفی است. بعضی از انواع چوب ها از جنگل های داخل ایران به دست می آیند و بعضی از چوب ها

خرید با کیفیت ترین چوب روسی

 چوب روسی یکی از انواع چوب هایی است که در ایران به فروش می رسد و در صنایع مختلف به کار می رود. در کل چوب دارای انواع مختلفی است. بعضی از انواع چوب ها از جنگل های داخل ایران به دست می آیند و بعضی از چوب ها مانند چوب روسی و ترمووود فنلاندی چوب های وارداتی به ایران هستند. بعضی از چوب ها از کشورهای دیگر به صورت خام به ایران وارد می گردد و در ایران عملیاتی روی آن ها انجم می شود و آن ها را فرآوری می کنند. در این مقاله می خواهیم در رابطه با ساخت چوب روسی برای مبلمان صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

به چوب های روسی به دلیل رنگ سفیدی که دارند چوب سفید نیز گفته می شود.

کاربردهای چوب روسی

چوب روسی به دلیل ویژگی هایی که دارد کاربردهای زیادی دارد. به عنوان مثال از آن ها در ساخت مبلمان چوبی، در تمامی صنایع مرتبط با چوب، کفپوش چوبی، دیوارپوش چوبی و … استفاده می شود. درکل چوب روسی کاربرد بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی دارد.

مزیت چوب روسی برای ساخت مبلمان چوبی

چوب روسی درکل به هر چوب وارداتی از کشور روسیه گفته می شود اما عمدتا از چوب درخت کاج هستند. در ذیل به تعدادی از این ویژگی های چوب روسی برای مبلمان اشاره می کنیم.

1- انعطاف پذیری بالا:

یکی از مزیت های بسیار مهم چوب روسی که در صنعت ساخت مبلمان چوبی بسیار مورد توجه قرار گرفته است انعطاف پذیری این نوع چوب است. به دلیل انعطاف پذیری بالای آن قابلیت منبت کاری و سنباده کاری بسیار بالایی دارند.

2- ترک خوردگی پایین چوب روسی

یکی از ویژگی های چوب ترک خوردن آن پس از خشک شدن است. اما میزان این ترک خوردگی در چوب های مختلف متفاوت است و م توان گفت در چوب روسی نیزان این ترک خوردگی ها بسیار پایین است.

3- استحکام بالا

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم چوب روسی در ساخت مبلمان چوبی استحکام بالای آن است. استحکام و مقاومت چوب در ساخت مبلمان چوبی یکی از المان های بسیار مهم است. چوب روسی در عین حال که بسیار سبک و انعطاف پذیر است مقامت بالایی نیز دارد.

چوب روسی وارداتی

معایب چوب روسی در ساخت مبلمان چوبی

هر چوبی هم مزایای خودش را دارد و هم معایب خودش را. شما باید متناسب با بودجه و صنعتی که می خواهید از چوب در آن استفاده کنید، چوب مورد نظرتان را انتخاب کنید. چوب روسی هم در کنار مزایای بی شماری که دارد معایبی نیز دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

1- نرمی چوب روسی

این ویژگی هم به عنوان مزیت چوب روسی گفته می شود و هم گاهی به عنوان عیب آن گفته می شود. مبلمان چوبی ساخته شده از چوب روسی دارای کلاف های بسیار محکمی هستند و تا سالیان سال دچار هیچگونه مشکلی نمی شوند. اما به دیل انعطاف پذیری بالایی که دارند بخصوص در مبلمان چوبی باید به این موضوع توجه داشت که در صورت ضربه خوردن احتمال ایجاد خراش و فرورفتگی وود دارد که با مراقبت صحیح مشکلی نخواهد داشت.

2- رشد حشرات، باکتری و موریانه

اگر این چوب در معرض رطوبت زیاد قرار داشته باشد احتمال رشد باکتری و موریانه در آن وجود دارد.

 جمع بندی کلی:

چوب روسی یکی از بهترین انواع چوب در ایران است که می توان از آن در تمامی صنایع مرتبط با چوب استفاده کرد. یکی از صنایعی که از تاین چوب استفاده بسیار زیادی دارد مبلمان چوبی است.

آواچوب واردکننده انواع چوب روسی، ترمووود فنلاندی، رنگ چوب و … در ایران است و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ترمووود ایرانی، لمبه و … است. شما می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید و متناسب با نوع صنعت و میزان بودجه بهترین چوب، با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت را در محل پروژه در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید.

 تماس با ما:

02133284511

آخرین پست‌ها

دیدگاه خودتان را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حافظه موقت کپی شد