ترمو ایرانی توسط شرکت های ایرانی تولید می شوند و تمامی مراحل ساخت آن ها در کشور خودمان انجام می شود.به دلیل ویژگی های خاص و کاربرد زیاد آن به محبوبیت رسیـده است. نوع دیگری از ترمووود ها، ترمو فنلاندی می باشد که از نظر کیفیتی کمی بالاتر از چوب ترمو ایرانی قرار دارد، اما هر یک از آن ها کاربرد ها و ویژگی های به خصوصی دارند.

طول عمر و دوام ترمو ایرانی به گونه ای است که برای استفاده در فضای داخلی کاملا مناسب است و دچار آسیب و خرابی نمی شود. این چوب ها قیمت به صرفه ای دارند و برای کسانی که نمی توانند هزینه های گزافی برای خرید محصولات خارجی پرداخت کنند، کاملا مناسب است.

چندین سالی است که چوب ترمو ایرانی در بازار چوب در تمامی دنیا وارد شده است و این چوب اصلاح شده توانسته است به خوبی در بازار جهانی جای خود را پیدا کند. سیستم حرارتی که بر روی چوب اعمال می شود توانسته است از آن چوبی مقاوم و با دوام بسازد تا به خوبی بتوان از آن در سازه ها استفاده نمود بدون آن که آسیبی به آن وارد شود .

حرارت بسیار بالایی که در فرآیند ترمو شدن ایجاد می شود باعث می شود دیواره های چوب و منافذ آن بسته شده و از هر گونه حشرات و قارج در امان مانده و مقاومت بسیار بالایی را داشته باشد.هنگامی که چوب ها برش می خوردند برای آن که بتوانند در برابر رطوبت ، گرما و سرما و حشرات و قارچ به خوبی عمر نمایند اصلاح حرارتی ترمو شدن را روی آن ها انجام می دهند.

این نوع از چوب ها قیمتی بیش از چوب ها داشته و در بازار ایران چوب ترمو ایرانی و وارداتی را می توان به سادگی یافت مقاومت بالای چوب ترمو و مزیت های بی شماری که چوب ترمو شده بدست می آورد باعث شده است که بتوان از آن در فضا و محیط های داخلی و خارجی ساختمان استفاده نمود و نگران تغییر ابعادی و پوسیدگی ناشی از رطوبت نبود.

نمای ساختمان که با چوب ترمو ایرانی کار شده است

رنگ چوب ترمو ایرانی

رنگ چوب هایی که به ترمووود تبدیل می شوند به طور معمول تیره تر می شود و عمدتا دارای رنگ های قهوه ای می باشند. اما این چوب ها دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی بوده و با یک پوشش مناسب از رنگ و روغن گیاهی می توان آسوده خاطر بود. سالیان زیادی در سازه های اجرا شده به خوبی دوام آورده و آسیبی به آن ها وارد نمی شود در کشور ایران نیز تولید کنندگان بسیاری وجود دارند که در زمینه ی تولید ترمووود فعالیت می کنند.

اما کیفیت تولید چوب ترمو ایرانی در مقایسه با انواع وارداتی به دلایل کم بودن تجهیزات و امکانات تولید و ضعیف بودن کیفیت چوب هایی که برای ترمو شدن انتخاب می شود ، پایین است و قیمت آن ها نیز در مقایسه با آن ها پایین تر می باشد.

 قیمت چوب ترمو ایرانی

عوامل مهمی که می تواند قیمت ترموود ها را تعیین نماید ابعاد و کیفیت آن است که قیمت ها را متغیر می نماید همچنین در کنار تهیه ترمو در درجه بندی های متفاوت و با استناد به نوع کلاس ترمو ، مهم است که کار نصب و اجرای آن در چه سطحی و توسط کادری مجرب انجام شود. زیرا نصب ناصحیح آن می تواند در آسیب رساندن زودتر از موعد به ترمووود ها موثر باشد کیفیت ترمووود به نوع گونه درختی که انتخاب می شود ، کیفیت ترمو شدن به شکلی استاندارد و اصولی ، پرداخت های مناسب و اندازه های یکسان بستگی دارد که عمدتا در چوب ترمو ایرانی چندان به آن ها اهمیت داده نمی شود و از نظر مرغوبیت در سطح پایین تری از نوع وارداتی آن است.

ترمو های ایرانی نیز همانند ترمو های فنلاندی از نظر کیفیتی دارای درجه بندی می باشند. این ترمو ها را در سه دسته درجه یک، درجه دو و درجه سه طبقه بندی می کنند و قیمت گذاری آن ها نیز بر اساس همین درجات مختلف است. با کیفیت ترین و بهترین ترمووود از نوع درجه یک است که البته گران ترین مورد نیز می باشد.

پس از آن چوب ترمو ایرانی درجه دو و در نهایت ترموهای درجه سه قرار می گیرند. قطعا هر چه چوب از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، قیمت بالاتری هم دارد. انتخاب چوب به مشتری بستگی دارد، برخی افراد کیفیت را مهم ترین مسئله می دانند و ترجیح آن ها استفاده از ترمووود درجه یک است؛ در حالی که برخی دیگر به دنبال خرید ترمو های به صرفه و قیمت مناسب هستند.

کاربرد ترمو ایرانی

معمولا از ترمو های مختلف برای دیزاین محیط های خارجی یا داخلی استفاده می شود. کاربرد آن فقط به اینجا ختم نمی شود، طراحان خلاق از این چوب ها برای ساخت میز، صندلی، نیمکت و بسیاری دیگر از لوازم خانه استفاده کرده اند و فضای دلنشین و جذابی را به خانه ها بخشیدـه اند.

زیبایی چوب ترمو ایرانی به اندازه ای است که پس از دیدن آن ها دوست دارید همه چیز خانه را از جنس چوب بسازید، حتی ظروف را! می توانید وسایل مختلف چوبی را با استفاده از ترمو ایرانی بسازید و از زیبایی خارق العاده آن استفاده کنید.

بهتر است برای طراحی دکوراسیون خود از معمار ها و طراحانی کمک بگیرید که در زمینه لوازم و مصالح چوبی خلاقیت زیادی به خرج می دهند. این مسئله باعث می شود همه نگاه ها مجذوب خانه شما شود. ترموهای ایرانی برای دیزاین کاملا مناسب هستند.

خرید ترمود ایرانی

مزایای ترمووود ایرانی

چوب ترمو ایرانی دارای مزایای بی نظیر و منحصر به فردی است که این مزایا باعث شده اند این چوب یکی از بهترین گزینــه ها برای استفاد در نمای داخلی یا خارجی ساختمان ها باشد.

  • در برابر رطوبت، خوردگی، تغییرات جوی، گرما، سرما و … مقاوم است و دچار تغییر شکل و تغییر رنگ نمی شود.
  • از آنجایی که در زمان تولید در معرض دمای بالایی قرار می گیرد، حشرات موجود در آن از بین می روند و احتمال پوسیدگی چوب به حداقل می رسد. این موضوع باعث افزایش مقاومت چوب در برابر حملات حشرات، کپک ها و … می شود و دوام ترمووود را تضمین می کند.
  • رطوبت ترمو ایرانی کم است؛ به همین دلیل جابجایی و حمل و نقل آن ها آسان است. از آنجایی که این چوب ها سبک هستند به راحتی قابل جدا کردن و نظافت می باشند.
  • برای ساخت و تولید ترمووود های ایرانی از مواد شیمیایی استفاده نمی کنند و همین مسئله باعث کم ضرر بودن آن ها است. این چوب ها تاثیر منفی روی سلامت افراد نمی گذارند.
  • برای تبدیل کردن چوب های عادی به چوب ترمو ایرانی ، آن ها را در معرض بخار قرار می دهند. به همین جهت محصولی که ایجاد می شود دست خوش تغییرات شیمیایی است و به یک عایق حرارتی تبدیل می شود. در طی این مرحله رطوبت چوب کاملا از بین می رود و ترمووودی که به دست می آید. یک عایق عالی در برابر گرما و سرما است. البته این مرحله باعث تغییر شکل و رنگ چوب نیز می شود.

خرید ترمود ایرانی

مقایسه چوب ترمو فنلاندی با ترمو ایرانی

در تمامی دنیا ترمو هایی که در کشور فنلاند تولید می شوند مورد قبول بوده و کاربرد فراوانی دارد. زیرا این نوع از چوب دارای بهترین کیفیت می باشد.  دلیل آن هم وجود گونه های بسیار مرغوب درختان و انبوهی آنان در این کشور بوده. و در ثانی کشور فنلاند از اولین کشورهایی بوده است. که روی فناوری ترمووود فعالیت نموده است. 

اکنون بهترین تکنولوژی را در ترمو کردن به روشی اصولی و استاندارد در اختیار دارد. این یک حقیقت است که چوب ترمو ایرانی دارای قیمتی ارزان تر از نوع فنلاندی بوده و کیفیت آن نیز پایین تر می باشد. بسیاری از سازندگان نیز نوع فنلاندی آن را ترجیح می دهند.

و اما در صورتی که قصد خرید و تهیه چوب ترمو ایرانی با کیفیت و درجه یک را دارید. می توانید با شرکت آواچوب تماس بگیرید. کالایی مرغوب را با قیمتی مناسب بدون واسطه و به صورت مستقیم از این شرکت دریافت نمایید.

شرکت آواچوب با سال ها تجربه در خصوص تولید و عرضه محصولات چوبی ، توانستـه است. سهم خوبی از بازار را با تکیه بر اعتماد سازی و شناخت کامل بازار ایجاد نماید. بدین ترتیب بهترین محصولات چوبی را با کیفیتی مناسب و قیمتی رقابتی ارائه نماید.

امروزه استفاده از چوب برای زیبا سازی ساختمان ها بیش از پیش رواج یافتـه است. به کمک این چوب ها می توان طرح های خاص و زیبایی ایجاد کرد. استفاده از محصولات چوبی بهترین گزینه برای ساخت و ساز و بنا هستند؛ چرا که خطری برای محیط زیست به دنبال ندارند.

شرکت های مختلفی به تولید چوب های متنوعی می پردازند . که با بررسی آن ها می توانید با کیفیت ترین را برای ساختمان خود انتخاب کنید. چوب های ترمو یا ترمووود ها دارای انواع مختلفی می باشند که از ترمو ایرانی و ترمو فنلاندی می توان نام برد. این چوب ها دارای مزایا و زیبایی بسیار زیادی هستند.

دوام و کیفیت ترمو ایرانی و فنلاندی

از بارز ترین ویژگی هایی که چوب ترمو  با کیفیت باید داشته باشد. مقاومت در برابر شرایط جوی، آفات و حشرات، عدم جذب رطوبت، وزن کم و عدم تغییر رنگ و ابعاد است. اگر فرایند تولید به درستی انجام شود این ویژگی ها قابل مشاهده هستند.

چنین ویژگی هایی در ترموود های مختلف به میزان متفاوتی بروز پیدا می کنند و ممکن است در برخی بیشتر و در برخی کمتر باشند. برای مثال ممکن است یک ترموود در برابر نفوذ آب، مقاومت بالاتری نسبت به سایر ترمووود ها داشته باشد.

این اختلافاتی که در چوب ترمو ایرانی و فنلاندی قابل مشاهده است دلایل مختلفی دارد. از جمله تفاوت در کیفیت مواد اولیه و یا استاندارد بودن یا عدم استاندارد مراحل تولید. بسیاری از افراد معتقدند که از نظر دوام و کیفیت، ترمووود های فنلاندی در رده بالاتری نسبت به ترمووود های ایرانی قرار دارند.

ترمود ایرانی

تفاوت ظاهری ترمووود ایرانی و فنلاندی

ترمووود های فنلاندی رنگ تیره تری دارند و برای مکان هایی که شرایط رطوبتی و جوی متغیر هستند، بهترین گزینه می باشند. از آنجایی که کوره های ایرانی غیر همگن هستند، دمای کوره را کمی پایین تر از محدوده استاندارد قرار می دهند. تا چوب ها دچار سوختگی نشوند؛ به همین دلیل چوب ترمو ایرانی رنگی روشن تر از ترمو فنلاندی به خود می گیرد.

برای صاف و صیقلی کردن اطراف چوب ها از دستگاه های مولدر استفاده می شود. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که میزان صاف و صیقلی شدن چوب نیز به آن ها بستگی دارد. مولدر هایی که شرکت های ایرانی استفاده می کنند معمولا نمی توانند چوب ها را به خوبی ترمووود های فنلاندی در آورند.

سوالات متداول

چه ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک محصول ویژه می‌کند؟

ویژگی‌های چوب ترمو عبارتند از: مقاومت بالا در برابر حشرات و پوسیدگی، مقاومـت به آب، کاهش رفـت و آمد، کاهـش تغییر ابعاد و ترک‌ها به دلیل تنش و حرارت، و دارای ظاهری طبیعی و زیبا است.

چه کاربردهایی برای چوب ترمو وجود دارد؟

چوب ترمو به عنوان یک جایگزین مناسب برای چوب معمولی در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله: ساخت دیواره‌ها، کف‌پوش‌ها، نمای ساختمان، تراس و دک‌ها، مبلمان خارجی، پله‌ها و نرده‌ها و غیره.