آواچــــــــــــوب
AVACHOOB

چوب سفید چیست ؟

چوب سفید چیست ؟ چوب سفید چیست : در صنعت چوب ، یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزار ساخت لوازم ، چوب محسوب می شود در ساخت مبلمان و میزهای ناهارخوری و یا تخت خواب ها گرفته تا کف پوش و دیوار پوش ها و یا حتی نمای

چوب سفید چیست ؟

چوب سفید چیست : در صنعت چوب ، یکی از مهم ترین و اصلی ترین ابزار ساخت لوازم ، چوب محسوب می شود در ساخت مبلمان و میزهای ناهارخوری و یا تخت خواب ها گرفته تا کف پوش و دیوار پوش ها و یا حتی نمای ساختمان ها همگی با حضور گرم چوب خلق شده اند .که هر یک از ان ها بر حسب کاربری که دارند محبوبیت خاص خود را نیز خواهند داشت مدت های بسیاری است که در تمامی دنیا چوب در صنعت وارد شده است. اما در ایران این پیشینه به پنج هزار سال پیش باز می گردد که در آن زمان چوب وسیله ای بود که با آن خانه و سرپناه افراد را شامل می شد .

با پیشرفت فناوری ها و نوع و سبک زندگی مردم ، نوع استفاده از چوب نیز دارای گستردگی بیشتری شد. به طوری که امروزه در تمامی فضاها بعنوان لوازم خانگی و یا تزئینی یا حتی لوازم اداری به کار می رود. امروزه در بازار چوب جهانی می توان تنوع بسیار زیادی از چوب را مشاهده کرد که هریک زیبایی و طرح و رنگ خاص خود را دارد. به عبارتی این تنوع بسیار زیاد چوب و کاربردهای زیاد آن باعث شده است که به صورت علمی و تخصصی به این فن پرداخت شود و کشور ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست و توانسته است با تولید انواع چوب های با کیفیت ، سهم خوبی از بازار را از آن خود نماید.

آیا می دانید گونه ی چوب سفید چیست ؟

در این میان شاید لازم باشد که بدانید ، چوب سفید چیست و آیا در ایران نیز تولید می شود ؟ چوب سفیدی که در بازار عرضه می شود از جنگل های شمالی ایران تولید می شود و به جهت آن که هزینه های گمرکی و حمل و نقل را شامل نمی شود، نسبت به سایر برندها قیمتی مناسب دارد. به طور معمول از چوب سفید ایرانی به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارد در صنایع مبل سازی استفاده می شود. البته کیفیت این چوب متناسب با منطقه ای که درخت در آن رشد کرده است متفاوت است. و پروسه فرآوری و خشک کردن نیز در کیفیت آن ها تاثیر گذار است .از طرفی چوب سفید روسی که از درختان کاج و از گونه های درختان راش و یا بلوط هستند، از کشور روسیه به بازار ایران وارد می شوند و پس از ورود به ایران به کارخانه ها ارسال می شوند ،تا به ابعاد لازم برش زده شوند و به صورت بسته بندی وارد بازار شوند.

البته وقتی صحبت از آن می شود که چوب سفید چیست ، مطابق روال معمول بازار چوب ، هرگونه چوب سفید رنگی که از کشور روسیه راهی کشور ایران می شود را به این نام می شناسند و این شامل نوع چوب و کاربری آن نمی شود .چوب سفید عمدتا از گونه های درخت کاج تهیه می شود و به رنگ سفید بوده که مایل به قرمز می باشد .این چوب مجاری صمغی ندارد و دارای الیاف راست بوده و سبک وزن است و هنگامی که برای خشک کردن اقدام می شود، کمترین میزان ترک را خواهد داشت بنابر این به سادگی می توان با آن کار کرد و برش و سنباده را به آسانی می پذیرد.

کاربرد های چوب سفید چیست ؟

چوب سفید به دلیل آن که دارای وزن کمی است و ویژگی الاستیته ی مناسب آن ، گزینه ی مناسبی است برای آن که در قسمت اسکلت بندی در ساخت و ساز استفاده شود. همچنین این نوع چوب دارای الیافی صاف و بلند بوده و سفید رنگ است و می توان از آن در کاغذ سازی نیز استفاده نمود. همچنین این نوع چوب دارای استحکام بسیار خوبی است و برای کارهای نجاری بسیار مناسب است.

البته اگر می خواهید این کار را در قسمت های رنگی کار کنید لازم به توضیح است که به دلیل بافت نرمی که چوب سفید دارد برای استفاده در این قسمت ها مناسب نیست. از چوب سفید در کف پوش ، قاب های سقف و کاذب ، کابینت ها و درهای چوبی که روکشی زیبا روی آن کار شده باشد استفاده می شود .همچنین برای استفاده در نما نیز کاربرد دارد در صورتی که می خواهید بدانید که چوب سفید چیست و در چه فضاهایی می توان از آن استفاده نمود و قابلیت های آن چیست با آواچوب تماس گرفته و توضیحات لازمه را دریافت نمایید.

آخرین پست‌ها

دیدگاه خودتان را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در حافظه موقت کپی شد